|
|
|
|---|---|
|
Tjena Finns det några som kör diesel pannor här? Vad har ni för erfarenheter av BMW dieslar? Funderar på att skaffa en 320d eller 330d till våren, men skulle gärna ha lite synpukter på dessa bilar. Nakdelar/fördelar... etc... Hur funkar dessa med automatväxellåda? Tack på förhand. | |
|
Vet ej ngt specifikt om dessa modeller då de är lite för dyra för min budget men en sak vet jag som du skall tänka på om du köper en diesel. Slå i tvåtaktsolja varje gång du tankar. Gör mkt mera nytta än du kan tro om du tänker långsiktigt. Slå i ca 1-2 dl per full tank. Skulle nästan kunna svära på att du slipper pumprenovering då jmf. om du inte gjort det.....om man slår i från bilen är ny vill säga. (packningar, pump, spridare etc....) |
|
|
Sök på forumet, frågan har varit uppe förut. Har du sedan fler frågor om 320d svarar jag gärna. /T |
|
ErikJ |
Har haft två 320d och en 330d är kanonbra bilar går mkt bra i maskin hyfsat snålt 320d ca 0,7l/mil med 18" 330d ca 0,75 med 18" i blandad körning.. men om det blir någon mer blir det nog en 330dT med sportpaket |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.