|
|
|
|---|---|
|
Vill montera nya speglar på min M5 -92b. Passar speglarna från tex -94ans 520,525 på min M5a? Vill ha dom som kom på -93ans M5...men gissar på att det är samma på alla E34 5 -serie efter -93... Tacksam för svar!!! // Bengan Stummt är inte dummt!!! | |
|
Alla E34 ska ha samma fästen.. Rätta mig om jag har fel.. /Jimmy Länk |
|
| aha, du har fått samma ide som mej! Bilen ser lite modernare ut med dem! | |
|
bilder??? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Det är inte samma fästen, speglarna är standard på alla E34or från 1993 årsmodell. Bild. Länk MVH Stephan |
|
|
Stephan735i: Men skruvhålen är väll lika på alla E34or,eller? Då borde dom backspeglarna (samma som du har på bilden) passa på min M5 3.8 -92b... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
bengan: du har ju 92b vilken månad är det? min är oktober 92 och den hade readan nya speglar Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Var hittar jag den faktan? Jag har set 93or med dom gammla backspeglarna oxå.... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
b97_kl: Här får du en bild på en -93 med dom gammla bakspeglarna. Länk Har fått tag i dom nya nu,skall bara lacka dom innan jag monterar dit dom. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Halåå eller... tycker dom gammla se ycket bättre ut, lite grövre helt enkelt, det är ingen polo du kör... menmen det är vad jag tycker -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
|
Undrar om den verkligen är en 93:a, en del brukar lägga på en årsmodell, för att det ska verka bättre på nåt sätt. Jag har inte hittat någon 93:a enligt bilregistret som har de gamla speglarna. Sen kan nån säkert ha bytt speglar och fått de gamla men från fabrik kom det väl inte såna bilar? Vilken månad kom de här speglarna egentligen, enligt etk ändrades best-numret 12/92 men om b97knl hade dem fabriksmonterade redan 10/92 så är det nåt skumt, M5:or 9/92 har de gamla speglarna vad jag sett, kanske ändrades det 10 då fast det inte framgår så tydligt i etk. Bengan: om du vill ha reda på bygg månad/år så ta med chassi-nr (sista 7 börjar på GD6 på din bil) till BMW och hör, eller skicka det till mig jag kan också slå upp det. //Sniffer |
|
|
Skruvhålen är säkerligen likadant placerade men påpekandet var om backspegelfästena. MVH Stephan |
|
|
Har missat lite i diskussen :-) Bengan: Det konstiga är att jag också har sett yngre bilar med de gammla backspegelhusen. Misstänkte till och med att förra ägaren bytet speglarna själv mot de nya på min. Men sen hittade en del ordentlig patina på mina :-) och avfärdade denna ide. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.