|
|
|
|---|---|
|
Körde bilen igår och plötsligt börjar ABS,batteri och oljetryckslampan blinka samtidigt som motorn "tjuter/skriker". Trodde först det var fläktremmen, men kan den låta så högt? Det låter som ngt kommer att skära sig i motorn, eller kan det vara ngt enklare? Ngn med ideér? | |
|
allå |
|
|
Råkade ut för ngt liknande o det var "fläktremmen". För mig gick att "trycka tillbaka" den så att man kunde köra ett tag till. Men det är bara en nödlösning för den måste bytas. Fläktfjädern eller vad det heter. |
|
|
Det låter ju ok, skall kika på bilen snart. |
|
|
Hejsan! Jag hade också ett skrikande ljud i min 518i för ett tag sedan. Det visade sig vara en igentäppt oljekanal till kamaxeln. Så en av slängarna på kamaxeln fick ingen smörja. Så det var bara att byta kamaxeln och oljeröret. 8500:- Mvh Spider. Bmw är rätt okey!! |
|
|
Ok, tack för tipsen! Men det var generator som säckat ihop, köpte en ny idag och skall "bara" sätta dit den. |
|
|
Spider hur lätt ljudet och varifrån kom det??? Jag har en tjutande ljud son kommer när den står på tomgång och motorn är varm, så fort man gasar så försvinner denna tjutande ljud. Den låter inte högt, verkstad trodde det var nån av remmarna som lätt så men det var ingen ide att göra nåt åt det eftersom allt verkar ok! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Kan det inte vara insugsljudet? | |
|
Peter78w: Kan vara generatorn för dej med, hade samma symptom på min 316i. Lyser batteri lampan då du ligger på låga varv ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Eller rättare sagt...glöder den lite svagt ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Peter78W Ljudet från motorn lät precis som om någon rem slirade och det försvann när varvet ökade. Men sedan började det skrika litet hela tiden så jag körde direkt till verkstaden. Men då var det försent. Bilen hade gått ca 20000 mil så det var väl ändå dags att byta kammen i alla fall. Den brukar vara utsliten vid ca 20000 mil på en 518. Bmw är rätt okey!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.