|
|
|
|---|---|
|
Tjenna alla BMW älskare därute! Har äntligen införkaffat mig en BMW efter en lång tids sökande... Det blev en 320i Coupé, en 92a.. mycket trevlig.. får hoppas att de inte kommer några oförutsedda utgifter. Nåja.. till mitt problem, jag har märkt av en underlig sak när man gasar från 1500 varv upp till typ 3500-4000... nämilgen att man kan känna en vibiration i gaspedalen. Den är inte så kraftig utan mer som om man skulle trampa på en vibirerande mobiltelefon :) Nu är jag inte så van vid BMW, men enligt en vän så tyckte han att pedalen kändes lite odistinkt, lätt-trampad. Jag undrar om något är fel? Någon som känner igen detta? Är det allvarligt? Hur åtgärdar man det? Tack på förhand! //Jac | |
|
En Mek jag snackade med föreslog spjälhusventil. På Förenade bil tyckte de att det lät konstigt men menade att det kanske kunde vara gasvajern som låg emot något? Andra förslag? Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| har hört att det är så på dom tidiga e36erna. har även så jag med. det ska tydligen vara motor vibrationerna som kommer ut i g-pedalen. som jag fattade var det normalt. åtgärdat på senare modeller. | |
|
På BMW sa de något i stil med "hmmm....det kan ju inte vara vibrationer från motorn....." Märkligt! Fler ägare till tidiga E36 M50 som har erfarenheter? |
|
|
Hej jag har en 325 coupe -92 den är lika dan men jag lider inte av det borde vara vajenrn som kommer i svängning vid ett visst varv |
|
|
Hmmm.. skumt.. Tack för era svar! Har suttit och varit lite orolig. Hade gärna velat höra fler åsikter i frågan, kanske någon som har något viktigt att förmedla. Men de verkar ju inte vara nått ovanligt eller skadligt. |
|
|
Hej har oxå en 320 Coupé -92 känns lika dant där....har vart så hela tiden. |
|
|
Hade en 325 -94 Slutsatsen jag kunde dra efter lite problem med vibrationer är just det att diverse vibrationer från motorn fortplantar sig med fördel genom gaspedalen (känt problem) och medför en omöjlighet att sluta sig till vilket fel det kan vara. I mitt fall var det bränsletrycksregulatorn som vibrerade (precis som en mobiltelefon också) , men det kan alltså vara vad som helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.