|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var idag och kollade på en 750iA -93. Fullutrustad med svart skinn. Mörkblå metallic lack. Prövade inte eller något sånt eftersom klockan var mycket. Snacka om Vill-Ha-Känsla! Vad bör jag kolla på denna årsmodell om det mot förmodan blir affär? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Motorn måste gå jämt och fint utan att missa eller rycka, kolla att aut.låda växlar mjukt men ändå snabbt och distinkt, kolla gärna hur oljan i lådan ser ut. På en -93 kan det ju finnas en massa spännade utrustning, tex. PDC pch xenon, och dessa finesser har inte den bästa driftsäkerhet är när de är 10 år gamla, dessutom dyra saker att reparera. Bra om du har möjlighet att hissa upp bilen på en lyft och kolla hur avgassystem ser ut, inte billigt, klart prutläge om det början bli gistet. Kolla också allmänt skick under, det säger mycket om hur frisk bilen är rostmässigt. Ett måste är att kolla avgasvärden, antingen om bilen är nybes eller att göra ett avgastest på någon verkstad. Dåliga avgasvärden kan bli ett mycket dyrt 750i-fel. En -93:a borde var 100% rostfri om det är skött på ett någorlunda vettigt sett, men kolla för säkerhets skull på de ställen där rosten kan komma på E32, dörrars nederkant under list, runt tanklock, längst ner på framskärmar och bakluckans nederkant. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
Paap Reeder |
Hej Magnus! Ett rent avundsjukt påhopp: Att byta glödlampa fram kostar tydligen 12000:- enligt en annan tråd ..... he he. Jag förstår dock "måste ha genen". MVH /// Paap R |
torparn2 |
ja byta en zenon lampa på en E32 vill man inte göra... min har gått sönder och de var billigare att byta båda insatserna till vanliga vita lampor... istället för att köpa en ny zenon lampa på den trsiga sidan... annars har jag inget problem med min 750 -93 och självklart så finns de ju ingen rost heller.. hur mycket begärde dom för den du kollade på och hur långt har den gått... |
|
Kolla chassie numret mot BMW's servicedatabas (går även med reg.nr.) Kostar 200:-, men är väl investerade pengar om du hittar något som inte stämmer. Mvh. Patric Länk |
|
|
Hej! Tack för alla svaren! Vi har inte diskuterat pris än, jag har inte ens träffat han som säljer bil då vi var där på natten. Men min kompis, han som känner ägaren, ska försöka få tag i honom så vi kan ta en provtur och kolla närmare. Jag återkommer hur det går. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hur gick det ? |
|
|
Hej! Jag har gått lugnt framåt, eftersom jag kollade på en 745 -84:a. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.