|
|
|
|---|---|
|
Hur kommer reg skylten för 03:orna att starta, med vilken bokstav? Har ju varit R -00 S -01 T -02 ( men U-03??????). Jag har trott mig se begynnesese bokstaven P på en del nya bilar eller är det till och med så att de har gått ifrån detta system? | |
|
Har också sett flera nya bilar med P--- Märkligt. /Dominik |
|
|
Helt rätt. Vägverket har börjat använda gamla regnr igen. Det är inte så märkligt. Hade de hela tiden fortsatt med nya nr så hade det gått ungeför en bokstav om året då hade det snabbt tagit slut. Därför återanvänder man nummer från krockade bilar osv. Sen så verkar de ha haft en del P och S över sen tidigare. /T.P. |
|
| Jag registrerade min bil i förra veckan och jag fick ett T. | |
Deliq |
Min nya 325'a som jag hämtade hos handlaren i går :)) har TX.... Så snart är T-serien slut, om dom då börjar på U eller plockar "rester" vet jag inte, men det fins väl inte obegränsat med luckor M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
De använder även T. De blandar rätt så hejvilt. Jag får en hel del regskyltar dagligen på jobbet och några U har inte dykt upp. Resterna varar rätt så länge, varade nästan hela 90-talet. /T.P. |
|
|
Så här är det: Med vissa jämna mellanrum så gör VV sig av med "gamla nummer" från skrotade bilar. Under hela S och T tiden så har det inte gått några sådana, nu är det dax igen, de blandas med de sista T numren. De kommer räcka ungefär 1.5-2år, sedan är det dax för nästa bokstav dvs. U. Bokstäverna har ingenting med årsmodellerna att göra utan är helt fritt löpande, dock så har det stämt ganska bra de senaste åren eftersom nybilsförsäljningen har varit hög. |
|
|
Har sett en massa nya Volvo med P som första bokstav. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Då har de redan börjat kasta ut dessa bokstäver igen då. | |
|
Vad jag förstår så sparade VV PA* 000 osv till importbilar när man skulle ta ut skyltar i tullen, men eftersom nästan ingen tar (tog) ut skyltar i tullen så har den serien blivit liggande och börjat användas igen. Jag har oxå sett en massa nya Volvo med denna begynnelsebokstav (speciellt nya XC90) här i GBG. MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (snart på min oxå :)) |
|
|
U ny första bokstav i fordonens registreringsnummer I mitten av februari tas bokstaven U i bruk som begynnelsebokstav i nya registreringsnummer. Detta betyder att ca 520 000 nya kombinationer blir möjliga. Undantagna kombinationer är UCK, USH, UFF, UFO, UPA och USA. Direkt taget från Vägverketshemsida. MVH Stephan |
|
| har även sett nyreg. bilar runt jkpg med reg.bokstav som börjar på p.. | |
| Läste också detta, men de skulle dessutom börja skicka ut gamla kombinationer. | |
|
Tack alla för svar! Är lite utav reg nummer freak.....Kanske ensam om det men om det är en häftig bil så lär jag mig också dess reg nummer....jag vet inte varför men man tränar minnet iaf! :D Lunkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.