|
|
|
|---|---|
|
är det någon som har erfarenheter av inställning av koni dämparna, i vilket läge bör dom stå för ban körning? | |
|
Det måste du prova dej fram, det beror ju på så många olika saker (körstil, däck, fjädrar, etc, etc). Själv gillar jag INTE understyrning och då är det ju hårdaste bak och mjukaste fram som gäller. Fungerar hyffsat (325 rwd med M Tech fjädrar och 16" vanliga gatdäck). Kiip Spiiding! |
|
|
Gick på Spiidfriiks rekommendationer och ställde hårdast bak och mjukast fram. MYCKET trevligt att svänga med bilen efter det... men sen kom snön och då är det inte lika markant skillnad mer. Men roligt är det iallafall, iX är kul året runt! :-) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
Kongo MMH |
Borde väl gälla även fjädrarna? |
|
Ja. Så även kränghämmarna. Det gäller bara att hitta rätt balans, man vill ju inte att den ska bli för mjuk fram heller. Hellre för hård bak isf... Jag har skaffat en hårdare (och justerbar) kränghämmare bak. Det säjs ska hjälpa upp iX:ens understyrning rejält, även på halt underlag. Speciellt i kombination med justerbara dämpare. Kiip Spiiding! |
|
Kongo MMH |
Tyvärr avlivar man ju all form av komfort med hårda Stötd/fjädrar bak då bilen oxå är lättare bak... men det beror ju på vad man ska ha den till. |
Kongo MMH |
Tyvärr avlivar man ju all form av komfort med hårda Stötd/fjädrar bak då bilen oxå är lättare bak... men det beror ju på vad man ska ha den till. |
|
Kongo MMH: Det stämmer till viss grad ja MEN ställbara koni gör ju att man får den sport/komfort man vill! :-) --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Spiidfriik! Du skulle inte kunna tipsa mig om vart du har köpt ställbara krängningshämmare till din bil. Jag har letat som en idiot utan att hitta några. Tacksam för svar. |
|
|
Nån som har provat Eibach krängningshämmare? lr fjädrar? |
|
|
Jag har en Vererra hämmare till min (Vererra Roadparts, Svensk firma i skåne(?)). Bakvagnen är ju samma på iX och rwd så det är inget stort problem, det är värre fram. Men jag tror (hoppas) original hämmare fram räcker till. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.