|
|
|
|---|---|
|
vilket märka av bromsbelägg ska man ha om man kör sportigt på gatan och på bana med E30 325 och slitsade skivor? | |
|
Kör med BMW original. 325-bromsarna är rejält tilltagna om bilen inte väger över 1200 kilo. Jag har fått det rekommenderat från folk som kör på bana och tävlar med E30. Glöm Tar-Ox i alla sammanhang och glöm Pagid om du inte kör uteslutande på bana då de kräver rejält med värme för att fungera riktigt. |
|
|
Där är jag ju av en starkt avvikande åsikt, iaf när det gäller 325. Den har ju 100% odugliga bromsar. Med fabriksslitsade skivor, bra sportbelägg (har bara provat Mintex själv) och frisk 5.1 vätska klarar de sej längre innan de fadar, men de bromsar inget vidare ändå. :-/ Kiip Spiiding! |
|
|
Spiidfriik: man kan ju inget annat än att hålla med! (325 Den har ju 100% odugliga bromsar) BMWCS #: 5082 |
|
| Låter konstigt detdär... Mina bromsar fungerade väldigt bra när jag körde bana med dem. | |
| Jag tycker inte ens mina bromsar håller för att åka gata med om man står på under längre perioder. | |
|
Jag kör på EBC Green stuff o de funkar bra, men jag har inte haft några andra så det är svårt att säga. |
|
matte22k |
jag kör med slitsade skiver och tar-ox belägg funkar utan problem både på gata och på bana.. men bak ska man ha orginal belägg annars kan man det bli för bra bromsverkan bak.. johnkihl: hur gör du när du inte tycker att bromsarna håller.. har kört på bana flera gånger och minna bromsar har aldrig mattats.. du kanske har dålig bromsvätska, skiver o belägg... |
|
köp EBC greenstuff funkar kanon! ____ o/____\o (OO=00=OO) (_)----(_) _____________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.