|
|
|
|---|---|
| Precis som rubriken lyder, vad betyder (O) med ! inuti? | |
| Var finns symbolen och i vilken bil? | |
|
Just ja, ursäkta. 316 -85 brevid handbromslampan |
|
| blinmkar den då och då eller lyser den hela tiden ? prova att fylla på bromsväktsa... kan vara det har jag för mig | |
| Har fyllt på men LYSER fortfarande. | |
|
Ser den varje dag! Är det inte handbromsen? Blev iofs väldigt osäker... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| 2 lampor för handbromsen? | |
Conny Sonnysson |
Kan väl eventuellt vara bromsbeläggen som börjar ta slut och således måste bytas. |
| ok... men det ska vara den tror jag , kolla så sénsorn ligger i bromsväktskan men det har du nog redan gjort, annars är det nog glapp i den.. annars vet jag inte vad det kan vara | |
|
Det kan inte vara den kom jag på för att handbromslampan lyset förut men då jag fyllde på bromsvätska slocknade den. Bromsbelägg, nej. Tråden är avknippsad. |
|
|
Slocknade handbromslampan när du fyllde på bromsvätska? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Jepp | |
|
Handbromsen har väl ungefär noll med bromsvätskan att göra? Nåt som är kopplat snett? /Micke |
|
|
Är det en "hel" halvcirkel runt O:an i mitten eller är det lixon streckat runt om? isåfall är det bromsbeläggen som behövs bytas.. hoppas inte inlägget e för knepigt.. mvh Daniel ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
micke// Min tanke... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Men kablar till beläggen är avklippta. Men att någon fejkat med kopplingen är fullt möjligt, det är en hel del roliga saker gjort på den faktiskt av gamla ägare. | |
|
Var tvungen att kolla i morse... Lampan varnar för fel i bromshydrauliken. Om du bara klippt av bromsvarningsgivarens kontakter så kommer "bromsbeläggslampan" att lysa. Vill man köra utan givare måste kontakten bryggkopplas. Är du säker på att det inte är den som lyser? Den sitter nämligen bredvid handbromslampan... Symbolen ser ut så här (o) fast med beläggen (= ( och ).... ) uppdelade i tre delar vardera. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Fullt möjligt, skall kolla då jag kommer hem. | |
Conny Sonnysson |
Tråden är till för att känna av när bromsbeläggen börjar bli dåliga. Tråden sitter längst in på bromsbeläggen. När de är tillräckligt nerslitna så slits sladden av och då lyser varningslampan och det är en indikation på att bromsbeläggen måste bytas. Det är vad jag vet om hur bromsbeläggen funkar i alla fall och är då tråden avklippt så är det ju inte konstigt att det lyser. |
|
Denna lysande lampa råkade jag ut för i min före detta E39'a. För min del var det samtliga bromsbelägg som behövde bytas. Läs mer här: Länk roadZter |
|
|
Lampan har slocknat. Det vissade sig vara löskontakt, för då jag drog i kabelhärvan så slocknade den mitt i allt. Såg föresten att denna lampa inte alls var brevid handbromslampan utan mellan den lampa som ni tror att det är och ABS lampan. (0) med utropsteken i, är till bromsvätskan. Fick tag i en instruktions bok så. Men tack så mycket för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.