|
|
|
|---|---|
Jerry |
I min 540iA-93 med 5-stegs automatlåda har följande plötsligt hänt: Bilen driver ej vare sig framåt eller bakåt på tomgång. Det spelar ingen roll vilket växelläge jag använder. Ge jag lite gas driver lådan. Dock känns det lite ryckigt när jag åker sakta. Det känns även som om den motorbromsar mer än förut när lag släpper gasen. Någon som känner igen dessa symtom? Håller skiten på att rasa? Jerry |
|
Har du kollat oljenivån, mycket viktig! MVH /Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96. |
|
|
Läste om detta innan på forumet, kommer jag ihåg rätt så var det en "plastkula" eller något liknande. Kommer inte ihåg riktigt Nos 325iM -89 |
|
Jerry |
Hej "Nos". Jag är precis hemkommen med bilen från "AE Bil & Maskinteknik" i Malmköping, och just dessa kulor är utbytta + packning mellan ventilhus + packning till tråget. Lådan har naturligtvis fått ny olja och bilen går nu superbra. Han som lagat lådan har monterat i kulor från Chrysler i stället för BMW. Chryslerkulorna är av stål i stället för plast och därmed mycket mer hållbara. Jerry |
|
Vad gick det lös på? Nyfiken ! |
|
Jerry |
2800kr gick kalaset på, vilket är en normal månadskostnad för reparationer om jag tittar tillbaka på de sista månaderna. ;-) Jerry |
|
3000 i månaden på reparationer? Vad är det då som har gått sönder? Tur att det inte var hela lådan i alla fall. Nos 325iM -89 |
|
Jerry |
Det har varit lite tungt några månader nu med bromsar, kardanaxel och automatlåda i nämd ordning. Men nu ska det förhoppningsvis rulla lite mer kostnadsfritt ett tag. Jerry |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.