|
|
|
|---|---|
Robert |
Någon som vet varför detta uppstår? Vid normal körning går temp.mätaren upp ca. 1/4 på skalan. Vi lite hårdare körning till 3/8. Aldrig till 1/2 som det skall vara! Det blåser varmluft från värmepaketet så det kan väl inte vara termostaten, eller? Tacksam för tips. |
|
Termostaten är min gissning. För motorn blir hyggligt varm trots detta och det gör att det blåser varmluft. I annat fall skulle det kunna vara givaren till tempmätaren. //Erik// |
|
Ola Petersson |
Skulle vara kul att få reda på för min 325 gör likadant, inte ens vid hård körning,som du säger, så blir den riktigt varm. Kan ju bero på det kallare klimatet. //Ola// |
|
Det låter som om termostaten har fastnat i öppet läge, detta gör att det tar längre tid för motorn att bli varm+ att den drar mer bensin och sliter mer på motorn då den inte uppnår normal arbetstemperatur. Så jag instämmer med Codriver och föreslår ett termostatbyte. Mvh/ Micke t |
|
| det är termostaten som är slut så bytt | |
Robert |
Sagt och gjort; en termostat med tillhörande packningar är inhandlat! Måste man tappa ur all kylvätska eller räcker det med att montera ur termostaten och låta överflödg vätska rinna ur för att sedan fylla på efter bytet? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Gör så du . Men du kan få problem med att lufta maskinen sen,det är det besvärligaste av hela proceduren och viktigaste för att få termostaten att öppna,det samlas lut i termostathuset, och termoststen måsta ha kontakt med vatten för att öppna, glöm inte full värme och lite fläkt. Sök på forumet medsökfunktionen så får du reda på hur man gör har skrivit det så många gånger att du kan inte missa detta.sök ord termostat tex. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.