|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det har börjat knirra någon stans från där säkerhetsbältet håller till i höger bak. Knirret uppkommer oftast om man accelererar fortanre än normal. När man står i still i uppförslut och börjar köra framåt, eller när man svänger i gropigt väglag. Hur enkelt är det att plocka 'täckkåpan' som sitter över säkerhetsbältet? Jag blir helt skogstokig av ljudet. Mvh, Jonas | |
|
Ljudet kommer kanske från "näsan" i b-stolpen, lr??? |
|
| Jag menar "näsan" i dörren :-) | |
| Kan så vara. Hur fixar man till "näsan" då så den slutar låta ifall det är den som spökar? :) | |
|
Hej Jonas i kvadrat Om det nu är dörrnäsan som låter brukar det hjälpa om man smörjer ordentligt i både låset på dörren och den del på karossen som låset greppar in på. Använd tjock olja eller ännu bättre vattenfri vaselin. En mer bestående åtgärd är att vrida delen på karossen några grader kring sitt centrum och få på så sätt bättre kontakt mellan dörr och kaross. Det sistnämnda är ett tips från en BMW-anställd men jag har inte hunnit testa det ännu. Vaselinet fungerar tills vidare helt tillfredställande. Ha det gott Ellinas |
|
|
Ellinas, Okej, tack så mycket. Skall testa med vattenfri vaselin om det hjälper. Ha en fortsatt trevlig kväll! Mvh, Jonas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sök inlägg rekomenderas.standardfel med gnissel och gnirk på E39 MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.