|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag skulle använda farthållaren betedde den sig mycket konstigt. Oavsett vilken hastighet jag låg i när jag skulle använda den så gjorde den följande, gasade häftigt släppte gasade häftigt osv. Någon som har en aning om vad det kan bero på. Kan inte se några skador på själva enheten eller inkommande kablar. /sleeprix | |
|
Hade samma symtom på min 525 E34. Det var givaren i bakaxeln som missade ibland,(syntes på hastighetsmätaren att den "droppade" ca 5 km/h i någon halvsekund ibland), viket gjorde att farthållaren ville kompensera och sedan kom rätt värde igen och då släppte den gasen osv. En ny givare kostade ca 250:- om jag minns rätt, sedan funkade det perfekt! |
|
|
Lyfter en tråd p.g.a att jag har samma problem som sleeperix på min 540, ibland fungerar den som den ska men rätt som det är tokgasar den och bromsar om vart annat för att sedan koppla ur helt. Har sökt här på forumet och vissa E34 verkar ha haft problem med styrboxen, det skall ha kommit in vatten i den och de har haft samma symtom som min, kan det vara det felet på min med och vart sitter boxen? /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
Är det verkligen ingen som vet något om detta problem, någon kanske kan tala om vart styrboxen till farthållaren sitter så jag kan kolla den. Vore mycket tacksam isf. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
stefannorr |
Micke169> har du testat gå på sök inlägg o skrivit in farthållare? |
|
stefaninorr: Söker för fullt och hittade en del här på forumet men inte så mycket om E39 och farthållaren, tänkte att kanske Hasso eller någon annan som kan E39 utan och innan hade några tips. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.