AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
664

stötdämpare passade inte(m5 chassie?)

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hej

köpte ett par dämpare från boge men dem hade för små fästen(passade inte alls) och han som hjälpte mig med bytet sa att det måste vara m5 chassie? stämmer det? vart hittar jag stötdämpare på nätet till bra priser?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

mekonomen.se hade iaf inga m5 dämpare.. :(
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej..har du utrsutningskoderna till din bil? har du 704A i listan så har du M-chassi...I vilket fall så borde Bildelsimporten (U-sala) ha stötdämpare till din bil.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är ju inte säkert att du har M5/Sportchassie på din 530. Du kan ha standardchassie. Det kan du kolla med BMW, eller fråga någon som kan bilen. Det finns stötdämpare att köpa på många olika ställen på nätet. T.ex. www.bildelsimporten.nu eller www.motornord.se eller Mekonomen etc... Har själv precis bytt stötdämpare fram på min 525i -90 med mycket gott resultat, jag köpte MONROE Reflex från Mekonomen för 970 kr/st (Standard chassie.)
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
hmm jag har m chassi på min bil och jag har feta problem att hitta sänkningsfjädrar till den....
hmmm petri vad menar du med 704A i listan? vad för lista?
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
stimpen: Dom 3 siffrorna är utrustningskoder...det går att få en lista på den utrustningen din bil var leverad med från fabrik och från en BMW-handlare kan du få dem listan mot en liten penning...
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

det måste ju vara m5chassie jag har . jag är helt säker på att dämparen jag köpte som inte passade var rätt till en 530i -93. så det är m5 dämpare jag måste köpa?
Ma
46
Marcus_H
530iA -93
Kolla under främre passagerarsätet, där sitter troligtvis en lapp fastkilad under sätet och på den står alla utrustningskoder. Sedan är det bara att kolla under modellguiden "kodlista" så ser du vad din bil är utrustad med...

/ Marcus
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

hittar fortfarande inga dämpare till min bil. har inte hittat nån här i stansom säljer m5 dämpare till e34 så jag måste beställa från nätet. nån som vet om nått ställe där jag kan beställa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.