AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
377

vad tror ni om priset?

LN
497
LNBT
S6Plus
Ska kolla mätarställn. strax.
"Fullt utrustad BMW 523I Touring -99 som är mycket välvårdad, svensksåld, nyservad säljes vid snabb affär till reapris 155.000:-. Färgen är mörkgrön metallic. "

spar till en....
Länk
Det lät otroligt billigt. Men varför lägga ner sig och sätta ut en annons med en sådan bil, när man garanterat kan gå in på närmaste bilaffär och sälja den för samma pris?
Priset är oerhört lågt, såvida den inte gått 20000mil! Sällan går det att göra klipp. I regel döljer det sig något fel som förklarar priset.

Listpriset för en 523i touring i branschens gröna lista är högre än 155 000:-
LN
497
LNBT
S6Plus
Jag vet att det INTE är något skumt med den, det är en kollega till min tjej på Föreningssparbanken. Den var till salu för 165 kkr för 1 mån. sedan utan lycka. Jag tror mig veta att de bara har den på intern sidorna på banken. Det är MÅNGA som inte orkar gå vidare till externa sidor. Det dräller av objekt på de sidorna.

spar till en....
Länk
Köp! Jag har fått min 523ii -97 som gått 8000 mil värderad till betydligt högre värde än 155kkr av flera bilhandlare.
LN
497
LNBT
S6Plus
skit också! såldes nyss... för 150 000!!!
Pratade nyss med ägaren, han hade köpt den ny o kör i jobbet "bankman" 5000 mil per år. Den hade gått 18500, fullutrust. utan skinn. men minne m.m
Han hade varit inne på BMW och blev erbjuden 150 kkr så han anonnserade intert på 165kkr i tron att han skulle få mer. och ingen nappade sänkte till 155kkr igår då kom den någon idag och lade upp 150kkr då gick den.
Marknaden var jättesvår privat var hans "citat".
Han orkade inte annonsera externt, jobbar ju 10 000 st på banken.
Fan. man skulle varit snabbare där.. får säga till min sambo att fömedla tänkbara objekt rappare.

spar till en....
Länk
Lågkonjunktur, restskatt, snöslask och milskräck gör marknaden svår just nu. Skall försöka sälja min bil på våren istället. Det är alltid lättare då! 18500 mil grusade fyndglädjen. Långmilare är nog inte värda så mycket mer än 150-170kkr
LN
497
LNBT
S6Plus
Vill inte riktigt hålla med om att sällan kan man göra klipp.
Det finns en värld bortom oss fanatiker som skiter i vad dom säljer för "nästan" bara de blir av med den utan strul så de kan inhandla en ny.
Hade en lumpar kollega vars far var MB expert, på typ 500 sl o.dyl. DYRA bilar.
När en kund kom in med en 3-5 år gammal bil som skulle repareras var min kompis där och berättade om problem som kan uppstå med en "gammal" bil. Han gav dem ett skambud sedan gick kunden ut nöjd och köpte sig en ny för 1 milj.
Men man måste röra sig i 300 000-600 000 kr klassen, det är där man gör riktiga klipp.

Larsa

spar till en....
Länk
De flesta som skall sälja sin bil är spekulant på en ny (eller nyare). För att slippa krångel fråga de allra flesta bilköpare vad de får för sin bil vid ett inbyte. Det pris utgör sedan absolut lägsta försäljningspris vid en privat försäljning. Jag har lärt mig av erfarenhet att fina bilar ofta kostar mer än en risig. Fast visst finns det undantag. Jag köpte en 320 -92 i slutet av 1995 för 130kkr. Bilen visade sig vara helt felfri och i ett enastående skick. I mina ögon en god affär.

Har förresten just nu möjligheten att köpa en Audi S4 Avant -94 med V8:n för 20 tusen. Bilen är i hyffsat skick. Listpriset är ungefär 100 kkr. Får se om jag har lust och plats för ytterligare en bil?
LN
497
LNBT
S6Plus
Annars köper jag den gärna, vem, var......polare till dig el.?

spar till en....
Länk
Det är mycket riktigt en polare till mig som nyligen köpt en S6+. Han har ingen nämnvärd koll på bilar och vill bara bli av med S4:an. Eftersom det finns lite småfel på bilen och han har varken tid eller ork att fixa det säljs den billigt istället. Ett praktexempel på dina teorier om icke-fanatiker som skiter i vad de säljer! :-)
LN
497
LNBT
S6Plus
Hmm. var också sugen på en S6+, köpte han en blå med blå inredn. tro.?
Maila mig om du inte köper den jag gör det!

spar till en....
Länk
Allt jag vet om den nya bilen är att den är ljusblå, har drygt 7000 mil på mätaren samt är av årsmodell 1997.

Jag skall ta en noggrann titt på S4:an under veckan. Eftersom jag funderar på att sälja BMW:n så skulle det passa bra att köpa en billig bil att köra med under tiden som jag letar efter nytt objekt. Jag har inte riktigt bestämt mig.
En S4 Avant V8 -97 med 7000mil för 20kkr? Det kan ju inte vara nåt att tveka på.

/Micke
Eller ok.. det var s6+ som var från 97 och hade 7000mil... ok.

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.