|
|
|
|---|---|
|
Vad drar era bilar i blandad körning? Manuell eller automat? Är 530i V8 mycket mer törstig än 525i 24V? Tacksam för svar. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 | |
|
Hade i o f s bara en 525iA en kortare period, men någon uppseendeväckande skillnad var det inte jämfört med 530iA som jag har nu. Undrar om inte Micke O har lite info på sin sida? Klart är dock att man kan få V8:an att dra mycket. Kör Malmö - Lund varje dag och det kostar att ligga och pendla mellan 50 - 150 km/h. Alltså kriminellt blandad körning.. Tycker att man tankar mest hela tiden :-& Annars tycker jag generellt att V8:an är en trevligare bekantskap än 525:an. Ovanstående gäller Touring. |
|
|
Klart att jag har info på min sida.... _____ Micke Länk Länk |
|
|
Jag har en manuell -95:a 525. Den drar 0.87 landsväg och 0,92-0,95 blandad. Micke |
|
| Hej..jag har ett snitt på ca 1.10L/mil...manuell låda och mest stadskörning (70%stad/30%landsväg)... | |
| Min drar 0.82 i jämn fart i 90 km/h. ca 1.1 i snitt. Fast det är en ix och min väger 1820kg. En vanlig drar nog lite mindre | |
|
min drar 1,1-1,2 liter milen manuell. blandat. |
|
|
Har ägt en 525ia 24v innan och den VAR snålare än min nuvarande 530ia! Landsväg låg man på 0,70 blandat ung. 0,90+ och stad ung.1,15-1,20. Min nuvarande 530ia drar 0,82 landsväg blandat ung. 1.10-1,15 och stadskörning från 1,20 till-1,45 beror på hur hårt man gasar! Ler* Det är ungefär vad jag har kommit fram till! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Hmm, ja nog verkar det som 525i går ganska mycket snålare då. Jag har ju funderat på att "byta ner" mig till något mer bränslesnålt, och det är kanske en 525i man skall köpa. Men 530i är ju ovanligare och det är ju alltid roligare med en V8 än en R6. Vad rekomenderar ni? Både 525i och 530i går ju att hitta till hyfsade priser numera. Tyvärr har jag aldrig kört en 530i V8, men 525i har jag provat desto mer. Är det värt en högre förbrukning i 530i jämfört med 525i? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Har en 525iT -95, 18.000 mil på mätaren. Blandat tycker jag min tar lite över litern, men jag kanske har för tung fot!!! Långsträck, 130 på farthållare tar den c:a 0.96. Jag skulle köpa en V8 om jag vore du. |
|
|
Jag skulle satsa på en v8 530, den är roligare i prestanda! Men vill du ha en som drar lite mindre så köp en 525! Reservdelar har ju samma pris på båda bilar en del reservdelar kan vara lite billigare på 530!!!!Jo det är sant!! Kylaren var billigare till 530 en till 525 med över 1000kr! Försäkring ligger på ca50 kr mer i mån. på 530! Så stor skillnad är det ju inte! Köp den bil du faller för, kommer du över en fin 525 så köp den! eller tvärtom! Lycka till! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Kompisens 525ia -93 med vanos drar bara 0,90 blandad körning året om, det är mycket snålare än min 730ia -93 som vill ha ca 1,25 samma körning. Landsvägs långkörning skiljer mindre 525 tar då ca 0,75 mot mina 0,85. | |
|
Tjo. Sedan så talar väl Volymen (farbror barbro utal ;) lite för sig med... 3 liter är ju 3 liter.. 2,5 liter, ja 2,5 liter... Så för att fylla 3 liter så går det ju åt mera bensin... Simpelt och sant.. Sen spelar väl automat/manuell och speciellt höger foten en stor roll =) Över och ut..! ______ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Har ägt 530i 93:a och flera kompisar har haft 525i.....skillnaden i prestanda är marginella, bensinförbrukningen är ca 1,5-2dl högre blandad körning när jag jämfört mot dem...och jag kör ganska lugnt! Kör man inte så mycket ska man välja den finaste bilen till det bästa priset...kör man längre och bränsleförbrukning spelar stor roll kan man överväga att köpa en snålare bil anser jag. /Simon |
|
|
min 530iat drack ca:0.84 i 120kmh från malmö till stockholm. Mvh Annermalm |
|
|
Volymen är ju inte så mycket att tala om på 3 liters V8 utan det är nog mer två cyl till som gör förbrukningen. 3 liter är ju en mer normal 6 cyl volym. Finns knappt någon bil med "mindre" V8. Har själv 7,6 liter i gammelbilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.