AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
538

Sprängskiss för utmontering av värmepaket på E23

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Är det någon som sitter på en sprängskiss (eller andra tips) för dänmontering av värmepaket på en 728i (E23 modellen).

Det är ingen enkel match, man får ju riva halva bilen! Eller? Är det någon annan som har erfarenhet av det hela?

Mycket tacksam för alla svar! :D
Ma
141
Mange745
745iA Highline -86
Det är nog inte jättesvårt, men duktigt tidsödande!

jag har kollat lite i min verkstadshandbok åt dig! (har ingen scanner :( )
Instrumentbrädan ska bort, mittconsole bort, friskluftsgrillen.
Sen sitter hela paketet med 4 skruvar/muttar inne i kupén och 4 muttrar under friskluftsgrillen (vid fläkten).
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Mange745: Du kan inte tänka dig att (mot skälig ersättning ;) låna ut din verkstadshandbok åt mig så jag får dra en kopia? De går ju inte att få tag på, så det vore GULD värt för mig, då jag skruvar rätt mycket med E23 modellen.

Tack för din beskrivning förresten,det var bra att få veta hur många infästningar det rörde sig om.

Jag har en massa verkstadshandböcker till E12, E21, E3, etc. som du kanske kan vara intresserad av? Eller någon del till din 745:a?

Eller kanske en slant på banken? ;)

Hör gärna av dig på min mail, petter@bilannonser.se
Och om du (quixotic2) också vill ha en slant så får du gärna maila över den scannade rephandboken till mig.
Vore även guld värt för mig.
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Lossa inte instrumentbrädan!
Börja bakifrån vid handbromsen och lossa allt där. Lossa hela mittkonsollen. Jag hade lite problem med ett skruvat stag som satt på vänstra sidan av elementet, men jag såg ingen annan lösning än att böja till det för att få ut paketet. Det sitter två skruvklämmor som du kommer åt från motorrummet, annars hade inte jag något mer att lossa där. Paketet sitter i "klamrar" med skumgummi som dämpning, bara att dra upp eller ner(kommer inte ihåg vilket) alltså utan att lossa klamrarna.

Mitt element hade gått i sidorna pga utmattning i plasten. Alla försök att limma, foga, svetsa var lönlösa. Om det är trasigt där, byt, annars kan man laga dom.

Kort sagt, lossa bakifrån, lossa ej instrumentpanelen, böj staget som är skruvat i ena änden, byt element.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.