|
|
|
|---|---|
C5 |
Hej Har defekt display på checkkontrollen. Undrar om någon bytt checkkontrollpanel i sin e36, och kan dela med sig av sina erfarenheter, eller vet var jag kan vända mig. Undrar också om någon vet ifall det är möjligt att byta till en större modell med fler funktioner. Tror jag har den enklaste. Tack. |
|
Checkkontrollen är bara att dra ut, antingen bänder du vid sidorna med en skruvmejsel. Man kan också trycka under checkkontrollen, där är små hål i facket under. Är det någon som har fått sin display att fungera igen? Jag har läst alla gamla trådar men där är inget riktigt bra svar. Jag har haft av min och delat den, gjort rent överallt med elektronikspray osv. Displayen blev något tydligare men blev snabbt sämre igen. Att stoppa in färddatorn går inte utan att lägga ner mycket jobb. Den passar rent fysikt men bilen är inte förberedd för den på E36. /T.P. |
|
C5 |
Tack för det. T.P. Vet du också om det är möjligt att själv byta checkkontrollen till en begagnad fungerande, är det snabbkontakter/lödat på baksidan eller hur ser det ut? |
|
Det är snabbkontakter på baksidan. Det tar max en minuta att byta. Problemet är att hitta en begagnad. Har varit på många skrotar men de har aldrig haft min modell hemma. Det finns minst tre olika utföranden. En mindre modell som sitter på typ 316, sen finns det den modellen som jag har (och antagligen du också) med stort checkkontrollfönster och ett litet för klocka/datum denna modellen har även yttertemp mätare, sedan så finns det färddatormodellen med en massa roliga funktioner. /T.P. |
|
|
Ingen som har något tips på hur man kan få igång sin display igen? /T.P. |
|
| Problemet är att de blir dålig kontakt mellan kretskort o display,dvs den där "metallremmsan" som leder signalerna till displayen får dålig kontakt med "moderkortet".Om man trycket på kontakterna där de går in i "moderkortet" så brukar de flesta displayer funka som de ska.Försökte själv laga detta men de lyckades inte...kanske kan man löda om på något sätt?De säkraste e dock o köpa en ny display...Om du skruvar sär "datorn" så ser du exakt hur/vad ja menar..... | |
|
Jo jag har haft isär den några gånger. Det har funkat hyfast en dag eller två. Får väl ringa till skroten igen :( /T.P. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.