|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Såg en svart 850-91 med csi spoiler tillsalu för 69000kr, verkade ha halvtaskig lack samt divere andra småfel, men är den värd ca 60000kr att köpa? vad kostar nya dämpare samt termostat?? | |
yttryck |
dyrt med stötdämpare. har hört skräckhistorier på en kostnad uppåt 40 loppor för byte av dämpare runtom. Det är bytet som är så himla dyrt. |
|
Var det inte 11kkr/st + arbete för dämparna om man hade nivåreglering? Såg också bilen, och ja... har du råd och lust att betala bilen mer än en gång innan den blir duglig så... ;) Sök tidigare inlägg, vet att det stått massa om 850 och dess kostnader. -- fjalar |
|
|
Den bilen verkar inte vara så där alltför seriös, kan säkert bli en dyr historia om man har otur. Men 60.000 är å andra sidan billigt för en 850i, nästan oavsett hur den ser ut. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Nu var det ju en LJUDdämpare som var kass, inte en STÖTdämpare... ;) Och ja - man blir sugen när man ser prislappen. | |
Bavaria |
Kan räkna med fler utgifter på den bilen vid det priset, skulle akta mig, en termostat kostar inte mer än c:a 500:-, vad en ljuddämpare kostar vet jag inte, men säkert inte billig. Mvh |
|
Annars finns det ju en en annan -91 för 86.000 kr, verkar mycket mer fin och seriös. Kostar bara 17.000 kr mer, kanske blir billigare i längden ändå. Börjar man handla 850i-delar får man inte så väldigt mycket för 17.000 kr. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
betriebsanleitung1 |
Annorlunda Csi speglar. |
|
Ett avgassystem behöver inte kosta så mycket. Det är ju bara att göra ett själv. Antingen köper man lösa simonsdelar på tex mekonomen och mixtrer ihop till ett fint system. Eller så köper man några meter rör på en skrot och två rejält stora rörstumpar (diameter på ca 250-300mm). Dom stora rörstumparna plattar man till lite och drar in rör från bägge ändar på lämpligt sätt och fyller sedan resten med tex rostfritt hyvelspån. Sedan så svetsar man på sidor, och vipps så har man två dämpare. Sen bygger man ihop ett system av detta med hjälp av de andra rörena som man köpt. Självklart så är allt i rostfritt! Min skrothög: Länk |
|
|
Simonsdelar vill nog inte en BMW V12 andas ut genom om den fick välja själv, det passar inte till en sån bil. kanske kan man bygga nåt själv om man är kunnig men jag skulle aldrig montera något från Simons i alla fall till en sån exklusiv BMW. Simons har fel storlek till 850 och inget bra rostskydd. Har man inte ens råd till ett bättre begagnat 850i avgassystem så ska man inte köpa den billiga 850:n, då blir den bara fulare i längden än vad den är nu. //Sniffer |
|
|
Sniffer: Vad har ett rör med att göra om det är simons eller inte.... ett rör är ett rör... eller har jag fel? Jag förstår att du kanske är lite ironisk men ändå :) |
|
|
Då går drevet igen då...... Inte lätt att sälja begagnade bilar på bmwpower. Kan ju hålla med om att den inte är i toppskick, det påstår ju inte säljaren heller, tvärtom talar han om vad det är för fel. Sen finns det förmodligen mera, men M-testa o.s.v ( som vanligt) 69 000:- !! med prutmån..... för en bil som ny kostade 739 000:- Kan ju omöjligt vara en dålig affär, sen är det ju självklart inte så att den kommer att rulla 10 000 mil till utan diverse åtgärder. Man får vad man betalar för, som vanligt. Hade jag själv inte varit nöjd med det jag har för tillfället hade jag förmodligen varit snabb att minst kolla på den och provköra den. Letar själv efter en 850, men det ska nog va en några år nyare och helst en CSi..... Zaharald |
|
|
Håller med inlägget ovan. Vad förväntar ni er för en f.d lyxbil för 60-70 tusen? |
|
|
Det står bara dämpare, fast i plural, så jag undrar om det inte handlar om stötdämpare ändå. Det stod heller inte att dom var dåliga, han bara undrade vad dom kostar. |
|
|
Flåklypa, Exakt så här står det i annonsen: "Front spolier totalpajj Lite småskavanker här å var i lacken + nån småbuckla MK fälg 18*11 bak 18*9 fram Framdäck 5-6mm Bakdäck Kassa Termostat måste bytas plus Vänster Ljuddämbare bak CSI speglar" Vad i annonstexten ovan får dig att tänka på stötdämpare? /Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Man får ju en i "toppskick" för 86 om man kollar i börsen:) Måste väl vara en mycket bättre affär i så fall. Om definitionen "toppskick"överenstämmer med ens egna värderingar. MVH Hasso Länk |
| Det är nästan värt att ge 60k+ bara för att ha en 850i stående i garaget! ;) man skulle kunna ta inträde för att få titta på en sån skönhet...maken till fet bil alltså... | |
|
Hasso: trodde toppskick var ett slitet skälls ord i dina öron :) Har sett dig använda Hasso skick och tycker de är bättre. Några kompisar till mig använder det utan att ha någon aning om vad du e för en prick :) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Själv är jag livrädd för typ 750, 850 med några år på nacken, även om de är i toppskick. Det kan väl bli i princip hur dyrt som hellst att laga sådana? Tycker det är tillräckligt att laga en 316 compact...=) Men det är klart, visst är det glassigt med en 850! |
|
|
"Drevet"? Ingen har spekulerat i fiffel och båg eller säljarens motiv, utan diskussionen har (visserligen felaktigt, men ändå) bl a gällt vad det kostar att byta stötdämpare. Bilen är prissatt efter skicket, det är helt klart, och ingen som köper den kan/ska/kommer att räkna med att köra omkring i en fullt fungerande bil utan behov av reparationer eller service redan från inköpsdagen. Hade jag varit spekulant på en 850 hade jag HELT KLART kollat närmare på den. Om det räcker med 30-40.000 i diverse fix, så vore den faktiskt högintressant. Fast vill man ha en PÄRLA får man betala det dubbla. Minst. |
|
|
Det är ju åtminstånde bra att bilen är prissatt efter skick, det känns ärligare på något sätt. Tänk om den ser jättefin ut på bilderna, säjaren säger att allt är okej. Sen sätter man sig på flyget eller åker 50 mil enkel resa för att se att det är ett vrak. Är man lite händig och har koll tror jag det kan vara ett kap, beroende på hur mycket som måste fixas och hur mycket man kan göra själv. Ta en titt och bilda dig en uppfattning om vad som måste lagas kolla sedan upp detta lägg på denna summan på priset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.