|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
Bimmer7er |
Volvos stolar upplevs väldigt sköna när man sätter sig i dem, men efter att ha kört 40-50mil är upplevelsen en helt annan. Jag har gjort det vid flera tillfällen och får alltid ont i ryggen. (jag pratar nyare S80 + V70) /// Bimmer7er |
|
Farsans S 80 T6 med beige skinn... Riktigt go´ både fram och bak. /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Bimmer7er: Håller inte alls med! Volvo har allt sedan 760:s entré tillverkat föredömliga stolar. Om Du fått ont i ryggen efter en långresa beror det med största sannolikhet på felaktig inställning av stolen. BMW:s stolar är okej på långresa tack vare en relativt hård stoppning men är relativt obekväma under kortare åkturer eftersom de är lite för hårda. Volvos stolar är utformade på ett sådant sätt att de har ett skönt stöd för kroppen och samtidigt är behagligt mjuka. Stolar som känns sköna till en början men sedan vållar ryggvärk brukar återfinnas i franska bilar. Att BMW dessutom inte har svankstödsjustering som standard är minst sagt dåligt! |
|
Bimmer7er |
bjoerck: Nej, jag har inte haft felaktig inställning av stolen vid långkörning med Volvo, beror snarare på att det är för mjuka stolar. Men det är vad JAG upplever och tycker iaf. BMW och MB:s stolar är ju lite hårdare men är gynnsammare vid långkörning anser jag.(som du) Håller med om att svankstödsjustering borde vara standard på BMW. Håller inte med om att BMW:s stolar är relativt obekväma under kortare åkturer. I min 740:i sitter jag bekvämt och får aldrig ont i ryggen :)) /// Bimmer7er |
| måste hålla med bjoerck till en viss del, volvos stolar är bekvämast. Men det betyder ju inte att volvo är bekvämast bil. Jag tycker Bmw är bekvämare ,inredning och design är Bmw bäst på ,volvo känns faktiskt rätt plastiga. | |
Bimmer7er |
Volvos stolar = som en skön mjuk skinnfåtölj = bra vid kortare åkturer. BMW och MB = lite hårdare men bekväma = bra vid längre åkturer. /// Bimmer7er |
| Skönaste förarstol hittils var en Alpina B12 7 serie satt dock aldrig i den bilen . Åkte bak i en 740iL och det var en mycket trivsam upplevelse. | |
| Satt dock aldrig bak i Alpinan ska det vara. Hade bara nöjet att köra bilen vilket var väldigt kul. | |
|
Skönaste framsäte: Golf IV med recarostolarna. Skönaste baksäte: Cadillac Seville STS |
|
|
Ni menar förutom sin egen bil:)) Den klart skönaste bilen jag suttit i är Saab 9-5 Aero med fläktar i:) |
|
|
Jag tycker att 9000 Aero stolarna inte är dumma att sitta i heller.... jäkligt skön bil... Men Audis S3/S4/S6/RS4/RS6 Recaro stolar går inte av för hackor... skulle kunna tänka mig såana stolar. _____ |
|
| Är frestad att säga någon BMW-modell men SAAB av nyare årsmodeller är allt snäppet vassare vad gäller stolarna. | |
|
En Mercedes SL500 helt underbara säten! |
|
svardska |
lambo espada med v12 och 6 stående webrar |
|
Satt ruskigt skönt i Bmw 745 tycker ja, vill ha en, lite dyr bara. Annars är ju inte Saab 9000 Aero´s skinn säten inte fy skam heller. |
|
|
merca har nästa aldrig haft skäna fram stollar för mjuka som en gammal W123 är dom nya också icq:137785585-------- Team turbo addicts The turbo ABusers www.come.to\turboaddict(snart) |
|
-BeeMWe- |
Lätt Jaguar XK8. Skulle vilja påstå att de gör en av de bättre stolarna. Länk |
|
Jag sitter förbaskat skönt i min pärla (Recarosäten), dock skulle jag vilja ha , tack vare min halvtaskiga rygg, lite bättre svankstöd på längre färder. Men dom stolarna njuter jag i. Du svardska! en Lamborghini Espada!!! Nu blev jag duktigt avundsjuk. Fredrik |
|
|
Saab 9000 Aero stolarna är dom skönaste jag suttit i, och fortfarande sitter i :-) |
|
| Jeep Grand cherokee´s skinnsäten fram.. myspys,rena fåtöljer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.