AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
522

Att anlita importfirma?

An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Hej!
Min fråga gäller dessa importfirmor, bilhandlare och allsköns bilskojare i detta land. Jag skulle önska hjälp att ta hem "min" drömbil, men blir alldeles skräckslagen av alla ex på oseriösa bilhandlare. Till min fråga, vet någon nån seriös firma som tar in även lite äldre ex bmw av 90-93 års modell. Vars strävan är att tillgodose kundens önskemål samt se efter sitt goda rykte.
Som verkligen hjälper till, som vill göra mitt bilköp lyckat och som är villig att ex skicka förslag på ev bilar som översstämmer med mina kriterier, dvs seriös?
Finns det någon sådan här firma överhuvudtaget?

Mvh/Andreas
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Hej!
Jag har sett o läst här på forumet om folk som är villiga att hjälpa till för en skälig summa pengar att hämta hem just DEN bilen du vill ha.
Det kanske kan vara ett alternativ och se om du kan hitta någon här som vill/kan hjälpa dig!? Kunskapen finns ju :)
Bara en idé!

Mvh
Patrik - som inte kan..tyvärr..

PS.
Du har väl läst importguiden? Länk
DS.

hej andreas! ja det klart d finns firmor för sånt men du tänkte ta hem en lite äldre bil? iförsig så vet jag inte priset el vilen modell du e ute efter men ja e osäker på att du tjänar på affären. Jag va själv inne på tanken när ja ville ha hem en E38 runt 97-98 årsmod. Såg att ja inte skulle tjäna så mycket plus att jag vill ju se bilen helst innan jag köper den. Visst du kan ångra dig ( allafall där ja frågade) i sverige men måste dock betala en liten summa för besväret. Lycka till :)
An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Tack Soki!
Det första problemet är väl tillgången på den bil jag söker i sverige. Mig veterligen så finns det inte någon E30 B3 2,7 Alpina touring i sverige.

Mvh/Andreas

325 E30
Gäller det Alpina är det nog Jarls bilservice i Helsingborg som gälller dom har importerat Alipna sen tidigt 80 tal så kontakta dom för just en speciell Alpina som du söker
Eller varför inte åka ned tillsammans med andra själar. Det kryllar av "privat"importörer som har lika stor erfarenhet och kontakter som en etablerad firma. Skillnaden dock är att du kommer lite billigare undan.

:)

Jarls bilservice i Helsingborg är väldigt seriösa samt är väldigt kunniga på Alpina, de brukar ha en eller 2 alpinor hemma minst.
Tror det är ägaren som är svag för dessa turboförsedda monster.
Har aldrig hört ett ont ord om dem samt har själv bara god erfarenhet.

Bmw har stjärnan under huven.
Mr
56
Mr. K
323i -83
Tur att importfirmorna inte lägger på så mycket på priset.

Länk

Länk

/Anders
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Bara o bjuda 130-140´ på Ådin då ;-)

Mvh
Patrik

andreas:hmmm kan bli rätt svårt att hitta :) fast ja e ju inte så bra på dom modellerna, men om du e fast besluten om att få en sån så tycker ja att du ska kontakta en firma. Så här gick det till: Jag skulle leta igenom sidor i tyskland tex www.mobile.de o hitta några intressanta ex. Sen skulle dom åka dit o kolla bilarna ev. testa dom hos den tyska motsvarigheten till vårat m test. Hittar dom en bil med bra skick som håller mina krav så kör dom hem den. Jag skulle betala fast pris på runt 20 000kr tror jag d var sen hemma i sverige skulle ja få testa bilen om jag ville, skulle jag ångra mig så gick det bra för de "kan aldrig tvinga en att köpa en bil amn aldrig sett" lät helt oke för min del
Jag lät Halmstad Bilcity plocka hem min Z3á, är väldigt nöjd.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.