AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
882

konstigt med vita mätartavlor från MHV

Har hämtat mina förbeställda blåa mätartavlor hos D&W vid besöket i Frankfurt förra veckan. När jag öppnade förpackningen blev jag lite fundersam på att småmätarna (bränsle och temp) inte var runda utan hade en cirka 1cm rak sida åt utsidan. Säljaren på D&W sa att det ska vara så men när jag kom hem och tittade på mätarna i bilen så är dem helt runda. Kan det vara så att när man väl satt ditt dem så synns inte att dem inte är runda? SKickade i väg frågan till MHV men fick inget svar. Det står Z3 på kartongen så det borde vara rätt...? finns det olika varianter på mätare i Z3?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Det är ingen fäst grej då? Som sitter bakom plasten när allt är monterat?

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
...jag tror inte det...ska kolla i kväll...

_________
Länk
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Antagligen sitter de bakom plasten, så att du bara ser den runda delen.

///air, BMW Club Finland #2150
MSN: luften@hotmail.com

325:an -> Länk
Nu har jag öppnat plasten. Dem sitter inte bakom...
Har just skickat en email to MHV med reklamation...få se vad dem säger...
Annars kände mig sugen på lite ändringar till deras produkt så kollade i morse med reklamfirma här i Solna om dem kan göra om det . Jag ville ha skalan up till 260km/h (det finns plats) och att röda fältet på varvräknaren skulle vara röd och inte vit och ville dessutom ersätta MHV loga med ///BMW...dessutom skulle dem "runda till" små mätarna... men dem säger att dem kan inte göra sånt från en färdig produkt utan måste ha filen. Jag lär knappast få filen från MHV :-)
Finns det någon som har en fil till Z3 eller E36 kompakt? (samma instrument believe it or not!)

_________
Länk
cdabox
Kan du inte scanna in dem och gör det snyggt i Photoshop eller nåt ?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Z3c 4 ever: Tar du bort det gamla mätarna??? för dom sitter väl fastklistrade! eller??? Eller klistrar du över dom nya över de gamla???!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Tanken är att man kilstrar över...tror jag. Har en instruktion på tyska....men jag kan inte tyska.

Jo det där med scanna. jag är inte så bra på photoshop...har aldrig prövat...
Annars hade jag nog testat att göra allt från scratch i stället för att scanna...

_________
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.