|
|
|
|---|---|
|
När man tar bilen på morgonen(några minus grader) så rycker det till ganska hårt när den lägger i växlarna, allra helst 2:an tror jag, eller så inbillar jag mig bara. När man har kört 1-2km så märks inte detta, e det normalt för automatlådor? ( när de e kalla) Häftig motor,häftiga priser...!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Att lådorna växlar hårdare pga kyla och seg olja är inte ovanligt. Har du gjort nån automatlådeservice, oljebyte /filter??.Vilket kan förbättra egenskaperna. På E39 så körs lådan på ett speciellt kallprogram för att den ska uppnå arbetstemp snabbare(motsvara sportläge) Jag vet inte hur det är med lite äldre upplagor av lådor angående detta. MVH Hasso Länk |
|
Jag har ny olja i den, då jag plockade ner ventilhus paketet för att byta den berömda plast kulan, i höstas. Men dessvärre så fick jag inte tag på någe nytt filter. Men det måste jag ju byta så fort som möjligt. Häftig motor,häftiga priser...!!! |
|
|
Eliardsson, är det rätt olja i lådan? Automatlådorna är ganska känsliga för att det är precis rätt specifikationer på oljan, och det finns en del att välja på... :o/ Får du fel olja kan lådan växla hårt, precis som du beskriver. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.