|
|
|
|---|---|
|
Hej kom ut i morse och tog bilen till jobbet efter ca 1 minut tändes lampan för att antispinn var urkopplad. Vilket inte skett! Frågan är vad som hänt, kan det röra sig om något relä, is eller packad snö? Tacksam för tips | |
| Jag har oxå haft samma problem, men då va det med ASC o Abs lampan. Det kan vara Sensorerna där bak. Eller så e det Battriet som producerar tillräcklig Ström | |
|
Det kan ha kommit in fukt i nån sensor och då blir detta som du beskriver. Har du nån varmgarge du kan köra in bilen så gör det ovh låt den stå så allt torkar. Hoppas det hjälper! Kan var så att senor har pajat! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vore det en sensor så borde bägge systemen indikera ABS/ASC. de är ju gemensamma kolla batterispänningen, det kan spöka en del om batteriet börjar bli urdraget elektroniken vill ha ca 12,5 volt för att funka klockrent.Men då skulle det försvinna när generatorn laddar så det blir inte rätt det heller.Och sökfunktinen ligger nere. Samtliga sensorer fram och bak används av bägge systemen. Får lura en stund på detta. MVH Hasso Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enklaste vägen fel på den manuella urkopplingsknappen för ASC. MVH Hasso Länk |
| 5 min bra mellantid där Hasso.. klarar du 4,30 nästa gång då?? *S* | |
GM: Du lär vara snabbare än så:DDDD MVH Hasso Länk |
|
Tack för tipsen bilen står nu i varmgarge och med batteriladdare. Batteriet har fått slita vi hade minus 25 i månad här i umeå det i kombination med kortstyrningar kan ju ha påverkat batteriet! I helgen har det skiftat med snö och nollgradigt till minus 10. Ps när jag skulle köra hem från jobbet ville bilen inte varva mer än 1500 varv kan det höra ihop med ovanstående? Ds |
|
Deliq |
>laslit Just nu funkar inte sökfunktionen, men jag har haft samma problem och har beskrivit det i en tidigare tråd. Då var det spjällmotorn som kärvade. Om jag inte missminner mig heter tråden ABS/ASC-givare Prova att söka på ABS och ASC så hittar du det M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
| Hej! jag hade samma symptom som du för ett par veckor sedan och fick mycket tips av detta forum. Och ett av tipsen var att kolla upp vajern som styr ett strypspjäll som sitter i insugsröret. Det sitter ett spjäll pa insugsröret ovanför fläkten som är vajerstyrt. Följ den vajern och du kommer att hamna bakom lysena (förarsidan). Det är enklast att se och demontera styrmotorn som vajern är kopplad till om du plockar bort lyset. Denna motor ingar i antispinnsystemet och ser till att strypa effekten när hjuen spinner, därav har du problemet i ditt fall att den inte vill varva mer än 1500rpm. Vajern är förmodligen splitsad i styrmotorn och därmed kärvar sa pass att spjället fastnat i halvöppet läge. Ett sätt att kolla upp funktionen är att vrida pa tändningen, vajern ska dra spjället snabbt och sedan släppa. Sker detta sakta sa kärvar vajern och där har du ditt problem. Vajern heter Bowdenkabel om du ska beställa. | |
Vajern låter som ett mycket bra tips, vet att en forumidkare "ingo" var ute för detta på sin 528 men när sökfunktionen inte funkade så kunde inte jag leta på inlägget. MVH Hasso Länk |
Deliq |
Här är länken jag sökte tidigare: Länk M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
|
Tack för tipsen. Skall kolla upp strypspjället i kväll. Ringde lindholms bil de trodde på en givare och hade ingen aning om vvad arvstoppen vid 1500 varv beroddde på. |
|
Länk Sökte på ingo nu det när det funkar :)) MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.