|
|
|
|---|---|
| Finns den röda lampan på backspegelns undersida även på de bilar som inte har BMWs orginallarm? | |
|
Nej är svaret på din fråga. Såvida inte någon bestämt sig för att bygga en larm attrapp. Har försökt kolla om någon fristående larm tillverkare har samma lösning men inte hittat något. Hmm nu e de inte så långt kvar till 1000 :) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Faan wendtan jag som bara jagar 500:) men jag är närmare:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Robban: Tips, Jobba sena kvällar så du får mer tid att surfa på dagarna :) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Jag jobbar ju skift och inte så många timmar så jag tycker jag är hemma ofta, men inte tillräckligt tydligen. Har väl för mycket annat för mig:) //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Svar: Ja. Några importbilar har den röda dioden under spegeln, fast bilen är utan larm. Säkraste sättet att checka om du har larm är att lyfta på huven och se om du har en huvbrytare i högra hörnet i närheten av batteri "+" polen. Kostar ca 4000 orginal från BMW om du kan montera själv. Mvh Hosse |
|
|
Hosse: märkligt, jag var säker to titta på ett 30 tal tysk/svensksålda e46or. alla som inte hade larm hade inte denna dioden. Kan upplysa om att e46or har en huvbrytare även om dom inte har larm. Min bil hade det. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Min X5 fick ett larm eftermonterat i tyskland, original för ca 300 EURO. Där fick jag med gamla backspegeln och ingen lysdiod finnes där men däremot på dne nya backspegeln finns det. Asken |
|
|
wendtan: Hej OK, så här gick det till för mig iallafall: Jag köpte en bil direkt från en BMW förhandlare i München. Det var en demo bil som dom haft där. När jag frågade min mäklare om det var larm i den (som inte är standard i Tyskland på alla modeller) så såg dom dioden och sa ja. När jag får hem bilen så ser jag att den inte varslar på blinkers när jag låser bilen. Då tog jag en telefon till importören här i Norge och han sa det at en del av importbilarna hade Diod, men inte larm. Säkraste sättet att som om det varit/sitter larm i den är att se om huvbrytaren sitter där. Det gjorde den inte. På den nya E46 som jag har nu, sitter det 2 huvbrytare, och den bilen är det larm på. *Promise* :-) Har du kanske bara en brytare? Mvh Hosse |
|
|
Hosse: Jag tvivlar inte på det du säger. Jag hade en huvbrytare innan mitt eftermonterade DEFA larm med nivå dektektor kom i för någon månad sedan. Bara så att jag aldrig sett de du pratar om på någon E46:a därför blev jag lite ställd. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Man vet aldrig, det kan ha varit nån som plockat ut larmet i tyskland också? Jaja, konklutionen är väl att det kan vara en diod der fast bilen är utan larm:-) Mvh Hosse |
|
|
Ok, tack för svaren. Min cab har en historia liknande den Hosso beskriver dvs försäljaren uppgav att larm fanns (troligen pga av lampan under backspegeln) men där fanns inget larm. Har nu fått ett Defa larm (där orginalnyckeln används för aktivering/deaktivering) eftermonterat. Jag har avbländbar backspegel, kan det finnas det något samband där? verkar dock inte sannolikt. |
|
|
Hej Abris! Jag tror faktiskt inte att det har nåt gemensamt med automatisk spegel. Det hade inte min bil. Är du nöjd annars med bilen? Jag är jätte nöjd med min iallafall. Bara några små saker som irriterar mig. Det är inte så många på detta forum som har E46 Cabrio, så jag passar på att fråga dig; Har du irrterande vibrationer från solskydd och dörrar? Visar bensin mätaren riktigt? Inga kvitterljud från motorn? PS. Har du CromeLine interiör? DS På förhand tack! Mvh Hosse |
|
|
Jag tycker också att bilen är super. Fördelarna med att åka öppet på sommaren är ju uppenbara. Tycker också att bilen funkar med taket på, relativt tyst och praktisk. Kanske skulle man ha en hardtop? Jag har inte haft några problem med vare sig vibrationer, bensinmätare eller kvitterljud från motorn. Jag har däremot lite problem med justeringen av rutan i vänster dörr, den glipar lite mot bakre rutan när man kör nercabbat. Om man stänger dörren med före lite kraft så går rutan ibland inte i sitt spår i taket/sufletten. Jag tycker också att bensinpumpen (tror jag, ljudet alstras någonstans vid höger bakhjul) är lite väl surrig ibland. Jag har inte CromeLine interiör. Jag har rött läder (sportstolar) med svarta interiörlister, ser lite trist ut, skulle gärna vilja haft alu/titan. |
|
|
Abris: Kul att du är nöjd! Var och tittade på en svart jag också med rött skinn. Det såg riktig fräckt ut faktiskt! Ja, bensinpumpen viner väldigt mycke, men när jag kör så hörs inget på min iallafall. Rutan får du enkelt justerad på BMW tror jag. Dom har justerat mina också. Jag säger till när/om jag hittar CromeLine till E46 Cabrio! Mvh Peter |
|
Berco |
Hej . Håller med om att pensin pumpen surrar för mycket, ska det surra så mycket från den ? |
|
Wendtan: Jag skall också installera DEFA larm med Nvåsensor och glaskross om 2 veckor. Är du nöjd med ditt? Sitter det någon lysdiod med detta larm och isåfall vart placeras den? |
|
|
Greigertz: De är en lös diod om man säger, du får välja var den ska placeras. jag valde att montera den i princip i mitten på instrument brädan. Fram fast i mitten. jag är nöjd, syns knappt alls från förarplats men den syns väldigt bra utifrån. finns bilder på den på Defas hemsida. Den är liten och smidig. Bmw har stjärnan under huven. |
|
| tack Wendtan! skall kolla in hemsidan.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.