AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
555

Batteri problem?

Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Hej alla.
Häromdagen var batteriet urladdat i min E32:a. Det gamla var slut så jag hade installerat ett nytt förra veckan. Jag laddade upp det gamla och mätte förbrukningen. Den drog 0,6 A (dator, kloocka o.s.v.) När innerbelysningen slogs på gick den upp till c.a. 1,1 A. Jag undrar om någon vet om det kan uppstå "tillfälliga kortslutningar" i.e. ngn sorts power spike när bilen står som steker batteriet? Annars får man väl förmoda att mitt nya batteri var trasigt.
M.v.h

UK
ho
432
hombre
750iA 1991
Hur mycket laddar den ? Det tog ganska lång tid för mig att acceptera att jag hade dålig laddning. Uppmätte 13,85 på på 1500 varv och tyckte det låt så himla bra :) När jag sedan lot den gå på tomgång 600 varv och slo på lite strömförbrukning så damp laddningsvärde till ca 11,5 volt.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Visa användare
45
uk
330e Touring (G21)
Bilen laddar c.a. 14,3 V på tomgång så problemet ligger inte där. Vid felsökning har jag dock funnit att en krets i innerbelysningen bak var felkopplad. Detta resulterade märkligt nog i att strömmen till redio, dator, o.s.v. inte stängdes av när man slog av tändningen. Det återstår dock att se om det var det enda problemet eller om det finns ytterligare ngn strömtjuv.
M.v.h.

UK
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.