|
|
|
|---|---|
| Var nyligen ute på BMW i örebro och frågade vad dom skulle ha för att göra oljeservicen. 1.400:- + material ville dom ha. Så jag tänker byta olja själv. Någon som vet hur man återställer servicekontroll-indikatorn efter att man själv har utfört servicen? Måste man ha en serviceåterställare? | |
|
När sök funktionen kommer igång igen så sök på ämnet, svaret på din fråga är nej, de behövs ingen återställare utan finns ett knep som dock görs på egen risk. annars kostar en återställare kring en 5 hundring. Bmw har stjärnan under huven. |
|
| Om du bor här i Örebro kan du låna min "återställare" | |
|
Kolla under "Gör det själv" i menyn till vänster. Har för mig att det finns beskrivet hur man gör där. Om jag inte minns helt fel ska man kortsluta några kontakter? Här är länken förresten: Länk /Kristian |
|
|
Kolla in där dom har en service återställare för kanppt 500kr inkl.frakt: Länk MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
En serviceåterställare bygger man själv. Jag byggde en och har använt den 2 ggr med MVG som betyg. Byggde DELUXE-varianten som innehar motstånd som extra säkerhet, samt en mycket exklusiv tryckknapp ;-) |
|
|
Behövs ingen återställare. Kabelstump räcker. Jag har återställt min två gånger, en gång till en kompis. Om jag inte minns fel så skall man jorda stift nr 7 = håll kabelstumpen mellan stift 7 och chassit (tex nån av bultarna till framfjädringen) Håll den inne 3 sek för vanlig inspektion och 10 sek för inpspektion I och II. Men som de andre nämde, så finns det här på denna sidan. Detta som jag nämnde gäller iallafall 325 E36 och 320 E36. |
|
|
Kan man använda samma serviceåterställare till min 316i som till en 540it? Isf glider jag förbi dig Ahlstedt och lånar din, man blir så glad när folk hjälper varandra =) MVH Henrik@Svensson.com |
|
| Den jag har kan man använda till E30, E34, E36 och E39.. kanske går till ännu fler, har inte provat. | |
|
1400:- + material...inte undra på att många servar själv, jag betalar ca:200:- + material d v s ca:1000:- för oljeservice med filter och olja till min 540. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Nee precis, det är ocker! Farsan har bilfirma så oljan är praktiskt taget gratis för mig, och arbetet (vilket arbete?) går ju på 10 minuter om man har lyft.. |
|
| En auktoriserad Bmwverkstad har inte rätt att ta betalt för att nollställa serviceintervallen, Har pratat med BmwSverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.