|
|
|
|---|---|
| Vet någon om man ändrade nått annat på M3:an (E36) då man uppgraderade motorn till 321hk??? | |
|
-6 växlad -större bromsar -"faceliftad" front + säkert mer som jag inte vet om BMW M3 *Flight instructions not included* |
|
Grusse |
Inte större bromsar, det blev en annan typ av skiva. Men diameter och tjocklek är den samma som på 3,0 |
|
Eh, blev "compound" bromsar och facelfiten kom först sept '96. + mer. Sök på nätet... |
|
| Och "faceliften" gjorde den bara fulare, dom gamla njurarna är mer clean! tycker jag! ;) | |
| Klart du tycker det Mosse..... :) | |
| Grövre krängningshämmare och styvare fjädrar. | |
| Det var ganska så mycket alltså. Ska kolla det där med njurarna på en gång. Har nyligen köpt en 97:ans M3 med en sprillans ny motor som är bytt av BMW i Solna. Den tidigare ägaren hade blåst in i en grävling runt 230km/h. Motorn har bara gått på bänken i ca. 100mil. Känns som man startar en ny bil! | |
|
7,5*17" med 225/45 fram och 8*5 med 245/40 bak blev standard på alla 3,2l Länk |
|
|
Mer info om nyheterna i 3,2:an finns på Länk /Fredrik |
|
|
Mycket bra sida... Tack för länken, Fredrik! |
|
|
Satan vad bra info. De har missat lite grejer men ändå itnressant att det bara gjorde 1300 M3 3,2 sedan... 50 sista M3 3,2 har man aldriig hört talats om, de skulle man ju vilja få tag på... |
|
|
Helt andra hjulvinklar.... Njurarna byttes inte exakt när 3.2 kom utan lite senare (samtidigt med sidoblinkersarna) |
|
|
Om inte jag minns fel så är väl dörrarna av aluminium oxå va? |
|
|
MagnusT: stämmer rätt bra, jag har kollat på en 3,2:a som hade de gamla njurarna och de stora blinkersen.. Det var en -96:a som plockades ut -95.. (månaden vet jag inte) British Racing Green var bilen. |
|
|
Sorry.. glömde en sak.. Jalles: Aluminium delar har du enbart på GT modellen som tillverkades under 1995 i 350 exemplar. Alla var lackade i samma färg (om jag inte har fel) British Racing Green var de ju. Dörrar + bakluckan + motorhuven var i aluminium.. |
|
T_J |
Det finns även en till GT (evo?) modell men som bygger på 3.2l, den kom 98 om jag inte mins fel och den byggdes endast i 50 exemplar, och dom lackades alla i samma röda färg. |
|
Faceliften kom väl till -97 års modell? /Erik |
|
| Ja men tillgänglig sept 96. | |
|
Jag har oxå hört att det är alu dörrar! Stämmer inte det? |
|
| Alu dörrar kom på coupen 96 men fasedes ut under 97 antar jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.