AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
513

nerlackning kan man göra det själv ?

tjatja

jag undrar helt enkelt om nån här har lackat ner sin 325 e36 själv
och hur ni i så fall bar er åt tack på för hand Robban

o/_______\o
/Oo=00=oO /
[]=****=[]
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Klart du kan göra det själv!
Om du är professionell billackerare förståss....
Eller inte speciellt noggrann med hur din bil ser ut.
Har du tidigare lackerat någonting? Har du tillgång till luft och färgspruta eller tänkte du köra med biltemas sprayfärg?
Jag har sett folk här på forumet som har fått det gjort för c:a 2000kr.
Lycka till!
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Mina grannar från iran lackade hela sin hundai (hur det nu stavas) med sprayburkar häromdagen, hela familjen hjälptes åt =).. ganska kul o se.. i mina ögon så var resultatet föga imponerande men dom verkade nöjda..
EvergreeN:

Haha, det måste vart en rolig syn. Hur lyckas man med det egentligen? När jag var "liten" lackade jag om min EU-scooter med sprayburk - Det blev fördj*vligt, men å andra sidan kanske dina grannar är lite bättre lackerare än jag =)
Kanske hade dom rånat nån bank och behövde snabbt byta färg på bilen! =)

Mvh
Patrik
Si
765
Simon01
120dM -08
Visst kan man göra det själv, men man ska väl inte vara precis nybörjare kanske. En kille jag känner lackade ner sin 316 calypso röd, och det blev väldigt fint. På trösklarna finns det ju i regel redan "body" vilket gör att lackeringen inte blir lika känslig, skulle nog i princip gå att rolla på färgen där utan att man ser nån större skillnad. Men plastdetaljerna kräver ju lite mer noggrannhet. Men man kan ju alltid göra om det om det skulle misslyckas.
Farsan rolloade min Kadett med vit färg förut.. över rosten :)
Såg bra ut på 100 meters håll :)

/Jimmy
Länk
Länk
Krizzly
Lacka den själv om du vill ha en bil som ingen kan gå nära utan att skratta!!!

BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Klart man kan lacka själv om man har grejor för det.

Använd ingen sprayburk, och absolut inte vanliga sprayburkar. Om du måste använda en sprayburk så köper du en sådan som färghandlaren fyller på själv med riktig lack! Men som sagt: Använd helst inte sprayburkar!!!

Använd riktig lack som du sprayar på med hjälp av en kompressor och en tillhörande spruta. Sprutan kan du köpa på till exempel biltema för 200:- Den duger faktiskt för detta jobb.

Var noga med underarbetet! Hör med färghandlaren vad han rekomenderar för grund till plastdetaljerna. Om du gör fel med grunden på plasten så kan det resultera i tex att färgen låsnar snabbt och lätt.

Jag brukar jobba lite hos en billackerare och jag kan säga att det inte är särskillt dyrt att lämna in för detta jobb heller. Iaf inte om man kan lämna in hos en "garagelackare" som kan göra det på sidan om:-) Då kan det bli så billigt att det inte är värt att hålla på själv. Det blir ju hyfsat skitigt i garaget:-)

Min skrothög: Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Biltemas 200 kr spruta rekomenderar inte jag, men med deras dyrare varianter på ca 600-700 kr kommer man ganska långt tillsammans med en liten kompressor.
Med ovanstående utrustning har jag gjort mycket lyckade lackjobb själv på begränsade ytor och med 2k-färg. Dock ej på någon BMW. Nedlackning med solidfärg tror jag att man klarar som normalhändig men jag är mer tveksam mot metallic.
Om du inte redan har någon utrustning är det nog lika billigt att lämna till proffsen.
Om du testar, så, lycka till.

/Mats
Er
155
Erkan
318is 94
Tjena Gunneriusson vart jobbar du kanske du kan lacka min bill vid sida om. vad sägs????
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.