|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min dricker enligt färddatorn 1.1 blandad körning. Mer realistisk runt 1.3-1.5liter blandad. Efter en kväll med gasning och lite buskörning säger färddatorn 3.3-3.8 :) Snarare 4 liter milen då men ska man leka ska man leka. Jag har också upplevt att bilen drar minst och går bäst i 130-140km/h. |
|
|
0.88 drog min 6växlade 97a 110 enligt färddator. Precis köpt bilen så det återstår att se hur pass datorn stämmer med verkligheten:) |
|
|
enligt färddatorn: 1,10 l/mil lugn blandad körning i verkligheten: 1,20 l/mil lugn blandad körning ställde upp obc'ns korrigeringsfaktor med 9,2% så nu stämmer den med verkligheten.. |
|
| Stabilt trådlyft! | |
|
Jag kör iofs 90% korta sträckor i stan, men jag kommer aldrig under 1.7 Enligt datorn drar den 1.5 blandat och 0.9 på motorvägen. |
|
| Blandat på "stockholms-landsväg" (inte city men rätt många rödljus) 1.18. Landsväg konstant fart upplever jag att den drar minst i 100-120, då ligger den på 0.6 - 0.7 enligt mätaren. Betydligt mer om man gasar och har kul med den, eller om man sitter mycket i köer. Det är ingen optimal citybil. | |
|
Kör mest landsväg då vi bor två mil utanför Växjö. Det intressanta är att i vårt fall är BMW V8 med automat väldigt likvärdig med vår manuella 855 T5 2.0 (italienimport), ca 1.05-1.1l/mil. Det tycker jag är ett gott betyg åt BMW. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.