|
|
|
|---|---|
E30poppe |
Hur svårt e de å byta bakvagnsbussningarna på en E30 touring själv? Nån som har nå tips? MvH //Poppe... |
E30poppe |
Ingen som har testat de??? |
Deliq |
Jag följde beskrivningen under mektipset. Det fungerade, men bussningarna satt fast utav bara he***te, både i bärarmen och i karossgolvet. Den första sidan tog ca 8 timmar att få loss, den andra ca 3 + 3 timmar. Återmonteringen av de nya tog endast 15 - 20 min. Om du inte har väldigt lite att göra eller smått med kosing, måste jag säga att det är värt att lämna in på verkstad då dessa tar 1500 - 2000 för detta arbete. M V H // Deliq **___** "Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss" |
| de är ett rikigt skitgöra att byta bakvagnsbussningarna så de bästa är att lämmna in den....men kostar de verkligen så mycket som 1500-2000:- att få dom bytta? | |
E30poppe |
Aja... Men min ekonomi e inte på topp just nu, så de lutar nog mot att göra de själv... Tyvärr... Suck... |
Rickard |
jag gjorde en avdragare och tog bara bort "öronen" som sitter under och sen drog ur skiten då går det ganska smidigt!!! |
|
Autovation i Gävle skulle ha runt en tusing per sida för å byta. _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
|
Med en ordentlig avdragare eller press går det snabbt. Utan är det jobbigt och tar tid... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| finns de speciella avdragare för bakvangsbussningar lr? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.