|
|
|
|---|---|
|
Hej, skall köpa nya 17" fälgar och däck till min e36 Coupe och vill gärna ha tips och råd. Vilken storlek på däcken, skall jag ha olika breda fram och bak? Vilka fälgar rekommenderar ni? Vad behöver man tänka på vid begagnat-köp? Min budget är ca 10-12 kSEK. Tacksam för synpunkter - rekommendationer. //Daniel | |
|
Du ska kolla efter fälgar som suttit på E36, E46 eller z3-serien. Dom är dom enda som passar. Skall du ha 17" är dimensionerna 225/45-17 rätt vanligt, 235/40-17 kan du också ha runt om. Bredare bak är egentligen bara en smaksak, där kan du få på 245/40-17 eller 255/35-17 om du vill ha lite fetare stuk. Observera dock att så breda inte passar så bra om du har en för smal fälg. Bmw-original fälgar håller hög kvalité så varför inte kolla efter M3-fälgar av något slag. Dom är ju rätt fina tycker jag.... Mvh Anders S. |
|
|
Länk Förvisso 18" och lite över din budget, men väldigt fina. Skulle sitt fint på din tror jag. (Nej, det är inte jag som säljer dom) :)) Mvh Anders S. |
|
|
Håller med Anders om att M3-fälgarna gör sig bra på din bil. Hade själv fälgarna från M3 Coupé 3.2 på min fd 328 och det såg bra ut. Däckdimensionen var 235/40-17 runt om. Maila om du vill ha en bild. _____________________________________ Länk |
|
| 17" med bar däck ska du inte ge mer än 7 max 8 för!!!Ja sålde mina ÄKTA AC Schnitzer 17" för 4, men då va däcken slut.... | |
|
Förtydligande av mitt inlägg ovan. Jag har inga fälgar till salu utan enbart bilder på hur M3-fälgen ser ut på en 328 Coupé. _____________________________________ Länk |
|
|
BMW original fälgar passar alltid fint, själv har jag 17” Radial Brilliant Styling 32 för tillfället, 7,5” breda fram med 225/45-17 och 8,5” breda bak med 245/40-17. Det är lågsäsong på hjul nu och du borde få fina 17” med bra däck för 7-8.000:- Sålde själv 17” från min förra bil (Volvo V40), MOMO fälgar med bra däck för 5500:- |
|
|
Ett bra tips brukar vara att inte ha för breda däck i fram eftersom det gör bilen mera spårkänslig. Micke |
|
| Jag har 225 runt om på min bil och tycker nog att den spårar lite väl mycket. Jag skulle nog föredra något smalare fram. | |
|
Har man 17" är det svårt att ha något annat än 225:or. Spårkänsligheten beror till stor del på bredd, men också bilens hjulupphängning (slitna dämpare, fjädrar, bussningar, styrleder?) och inte minst på däckens utseende (och kvalite). Hade 18" och 225:or med asiatiska däck, dessa var katastrof på min e36. När jag bytte till 17" och 225:or med michelin märktes en väldigt stor skillnad. Mvh Anders S. |
|
|
Tack för alla snabba svar, jag har själv dålig koll på fälgar/däck o.s.v. :) Jag tycker följande verkar bra: Länk (4 x 17" Rondell 58 med Fulda-däck, bra skick) Är prisläget, 8000 SEK, rätt??????? //Daniel |
|
|
För dyrt! Räkna med ca halva nypriset som ett riktvärde på "nya" fälgar/däck! Mvh |
|
|
jag har m3 cab 17tum fälgar till salu med 225 fram och 245 bak polerade med good year f1 däck m3johan |
|
|
Håller med, för dyrt! Mvh Anders S. |
|
|
Jag köpte helt nya 8x17" schnitzerdesign med nya falken 225/45. Jag gav 8000 :- och tycker att det var ett ganska rimligt pris. /Anders |
|
|
Anders G<< Var köpte du dom fälgarna/däcken?? |
|
|
Det är en kille här i Karlstad som importerar fälgar och däck. Jag kan nog ta reda på hans nummer om du vill, men hans normalpris ligger på ca 10 000. /Anders |
|
|
Tjenare! Jag har kört på AC-Schnitzer och kör nu på Hartge fälgar. (se min profil) båda modellerna på fälg tycker jag är grymt fina! Säger som Anders S. "KÖP FÄLGAR SOM REDAN HAR SUTTIT PÅ EN E36:a" när de gäller begagnat ---------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.