AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.157

Ni som ska style era M5:or...

Sida 2 av 3
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Visst står det på ryska :-) Bavarian M betyder väl att man hållet på m bilar från bavaria, fast lite modifierade :-) Själv tycker jag att den ser grotesk ut, fast det passar väl "nyryssar".

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Varför vara som alla andra?
M5:an är ju en dussin bil...

Så mer tuning och styling på överklassens bilar...

MVH Patrik

En bmw M5 ska vara original tycker jag. Visst ett par feta fälgar o lite sänk på den gör ju inget. Men inga extra plastkrimskrams o igenlagda bmw märken typ. Usch det e ju så man får gåshud.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Om du tycker M5 är en dussinbil skulel jag vilja veta hur du stylat din Audi TT...
Det är väl synd att säga att M5 är en dussin bil.... men som sagt....smakfull styling är aldrig fel.

_____
Okey M5.an är ingen dussin bil...
Men om man inte ska äga bilen i 10år så måste det vara världens sämsta köp med tanke på ekonomin.
Ta den här formeln och försök få in någon annan bil.

Nypris: 800,000:- med lite Navi mm mm.
Pris idag: 299,000:-
= -500,000:- på två år och 10000mil

Min TT blev utrustad med GT2 paketet samt lite mer smått och gått... Bilen är nu såld till någon i Varberg.
Jag vill passa på att tacka MH-GTR (Mani) för hjälp med delarna

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT, släng en 750i eller ngn MB S-klasse så skall du få se på dålig ekonomi!

Fö, så kostade min M5 600' ny och jag sålde den för mkt mer än 299 papp. ;)

Helt rätt Johan.
Men det går 6-9 M5 bilar i Jönköping och kanske 12 TT bilar eller något så med tanke på priset så ser jag M5:an som en dussin bil.
Du vet väl att man får ha en åsikt...

Så köp HAMANN M3:an för 2,8 Milj EUR sen är man kung enligt mig...

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Audi TT,

Har jag nämnt något om dussinbil?

Skulle knappt ta emot en Hamann-M3:a om jag fick den gratis men jag säger knappt för jag skulle ta emot den och sälja den vidare direkt. :)
T_J
Med alla kryss i optionslistan (inget individual) så kostade en M5 01`a 822 000:-

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Men vem fasen köper en M5 utan att pruta?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Om vi säger såhär styling kan vara riktigt snyggt om den är smakfull (beroende på vem som bedömer) men behåller man bilen original slipper man både lägga ner tid och pengar på att få en kanske snyggare bil. En originalbil tycker folk sällan ser riktigt
osmaklig ut därför är det ett säkert kort att behålla bilen i det skicket om man är rädd för vad andra skall tycka. Styling vad det gäller fälgar är väl de mesta överäns om att det är svårt att få en vulgär bil om man inte laddar på 20" på en E30 eller liknande, dessutom går de ju lätt att plocka bort och sälja till bättre behövande folk om man tröttnar...till skillnad mot att strippa av lister osv.
Kan man väl säga att det är ju tur att inte alla tycker lika, för då hade vi inte haft några stylingföretag.... och jag måste säga att många företag typ ACS har mycket snygga prylar....

_____
"Men vem fasen köper en M5 utan att pruta?"

För många kanske?
Om man inteprutar så behöver man nog inte det... jag menar att då har man nog pengar så det räcker...

_____
Hur mycket går det att pruta på en M5:a med allt?
För om en sådan kostar 800´ ny inte fan får man 100´ i rabatt som första gångs kund eller?

MVH Patrik
Det tror jag inte.... men får man ner den 35´ så är det ju en del pengar med...

_____
Vad kan det va? 4% eller något.
Hade jag köpt en ny bil så hade jag inte sett det som en vinst...
Kanske om man hade betalat bilen kontant...

MVH Patrik
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Det går att pruta ca 9-10% på M-bilarna.
OCh den som inte gör det är dum oavsett hur mkt pengar man har. Dessutom tror jag de flesta som lyckats få ihop lite pengar är rätt bra på att göra affärer och knappast missar chansen till att spara över 50´ genom lite prisförhandling.

Tyvärr har jag aldrig köpt någon ny bil för jag ser det som en ren förlust. Men hur går det till?

Bilhandlarn: "Tja den blir din för 822´ om du bestämmer dig idag"
Köparn: "Nej du får bara 740´ men då ska jag ha vinterdäck"
Bilhandlarn: "OK"

Det låter långsökt men vad vet jag.

MVH Patrik

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.