AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.759

Botemedel mot katter på bilen ?

Sida 2 av 3
betriebsanleitung1
Min katt ligger på mina bilar och vilar för det mesta,fortfarande inte en repa.Det är värre med äckliga hundar som hoppar mot dörrarna,men det räknas väl värre att skjuta en hundjävel antar jag.Hade någon slått ihjäl min katt för att den sitter på en bil hade jag skjutit bilägaren.
Warcow: Det verkar som om du är kattägare.
Lycka till isåfall.Hoppas du alldrig får repor på din bil.
Får verkligen hoppas att BMW lackade min bil med det bästa som fanns 1995.Den kostade över 900000:- ny...............

"BMW make the world faster"
Visa användare
130
warcow
728IA -99
Är inte kattägare... har dock varit. Du får väl vaxa och polera så att bilen blir hal som en ål... då kanske katten inte vill sitta där :)

/Stefan
Länk
Ja, Warcow det är ju en lösning jag aldrig har provat förut.............

"BMW make the world faster"
Tjaba!

Ser att jag inte är ensam om att ha haft problem med kissemissar som vilar och promenerar över våra ögönstenar. Tyvärr måste jag nog konstatera att enda fungerande botemedlet mot dessa fyrbenta vänner är dock att förvara bilen i garagen dag som natt. Endast då kan man skydda sig från dylika ofrivilliga passagerare, hehehe. Önskar alla som inte har tillgång till garage att deras bilar blir inte alltför repade, tror dock inte att olika slags växter eller kattskrämslor hjälper i det långa loppet. Iallafall inte om det finns många katter i området. Det anmärkningsvärda i sammanhanget är dock att de flesta av dessa kissemissar väljer fina bilar att vila ut sig på. God smak har de med andra ord.

Hälsningar

/Dominik
Skaffa innekatt : ) hehe nä men den enda lösningen på detta om man inte har ett garage är nog att koppla strakström till karossen... tro mig om en kisse får en duktig kyss en gång när den närmar sig en bil så närmar den sig alldrig igen... : )

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
be
250
benny
535im-86
Hej! VARG PISS! Finns syntetiskt Banverket andvänder detta för att djuren inte ska komma o lägga sig o softa på spåren. vet dock inte mer än så.kanske värt att kolla upp

Mvh.benny
Cribba
ultraljuds grejen funkar kanon men de e ett väldigt obehagligt ljud för oss oxå !

Själv har man en hud som gillar att pissa på bilar och helst då fälgarna när han går utan koppel.... (skulle självklart inte tilllåta hunden de men man hinner oftast inte få bort honom)

Mvh Christian
X-
375
X-ray
325i -87
Det finns en speciel anti-katt spray, sopm man sprayar over bilen så ger katten fan i den sen. OBS att sprayen är luktfri för människor! testa de...lite trassligt o göra om de varje gång de har regnat dock, de e igentligen en inomhus spray =)

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Hagelbössa ? ;)

/Mvh Göran
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Tveksamt tips. Det ger garanterat märken på lacken...
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Sparade några "kina puffar"...... smög ut en genom fönstret när kattfan låg och sov på bilen, har aldrig sett den igen :D

Mvh
Skalman
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
pittbullterrier,i bilen hehe.sen får nog den katten svåra nätter framöver
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Finns det ingen växt som heter "Skurkskräck"?! Skulle sitta fint! =)

Man råkar ju ofta ut för hundägare som har sina hundar i koppel, men ändå låter dem hoppa mot bildörren och klösa.. man blir ju bara förbannad! Sen akta er om ni är noga med hur däcken ser ut, alltså om ni vill att de ska skina och så.. Grannens hund tog och pissade på mina sprillans nya Nokian Hackapelitta svindyra vinterdäck, det frätte på däcket!! Ser förjävligt ut! Så Hund-Urin + Gummi = Svordommar!

Förresten, bor på landet, på våran gård vistas inga katter, farsan är snabb med bössan, de kommer sällan tillbaka.. har dessutom hört att man får skjuta katter om de är på ens tomt?! Stämmer det?!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Nu har minsann växterna anlänt - Kattskräcken. Kan säga att dom luktar inte gott, iaf inte när man är riktigt nära. Nu ska dom få växa till sig litet i växthuset och sen ska dom ut runt parkeringen. Hoppas de håller kissarna borta, ja både katter och urinerande hundar.....

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Xtracrispy: inte ska ni skuta söta katter heller..

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Nää vi bara "skojjar" lite med dem!
Lägg en dörrmatta brevid bilen så de kan torka av tassarna före de lägger sig på bilen bara så e det lugnt.. hehe

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
och bredvid dörrmattan kanske man kan ställa ett par tofflor till katten........
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ähh bara att skaffa rörelsevakt och grönsakslandsbevattnare, eller ev. typ sprinklers! =) voíla ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.