|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Kollade i hustruns växtkatalog och hittade en växt som heter Kattskräck (Coleus Canin). Den sägs "avskräcka katter så de lämnar din trädgård"! Helt ogiftig med en för katter otrevlig lukt. Hoppas dom kan hålla katterna bort från min motorhuv!! Så jag skickade efter en 4pack för 54:- plus frakt från Easyplant. Dom har ingen hemsida, men telnr 0411-39590 och mail krogarhuset.order@swipnet.se ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! | |
|
Finns en tråd lite längre ner på sidan om just detta. även några förslag på hur man blir av med dom :) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Och vad planerar du att göra med växterna sedan? Ställa krukorna runt bilen? :)) Har också ett jätte problem med alla kissemissar som promenerar kors och tvärs över bilen. /Dominik |
|
|
Balkonglådor på dörrarna! :oDDD VillaRossa rapportera gärna resultatet! Mvh |
|
|
balkonglådor:))) ja bra förslag om man vill ha ett mobilt skydd...... men jag hade nog tänkt plantera dom i rabatterna runt bilplatsen. Länk lär fungera även mot harar, kaniner och hundar. ska bli kul att se hur mina jyckar reagerar, det vet jag i mars när plantorna levereras ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
JH |
Luftgevär? :) |
|
Jag har testat ett av de där medlen som består av någon växt i mald form. Köpte det hos Lantmännen (dyrt som f-n) och spred i en ring runt min före detta 528. Det hjälpte inte - dagen efter hade kattrackarn varit där och kloat min huv igen :( Minns inte vad det hette, så jag vet inte om det var samma som VillaRosa beställt |
|
|
Jiiiiipppiii..................nu har jag äntligen fått enskilt uppvärmt garage, så problemet med kissemissarna är över till slut. Speciellt med tanke på förestående Ditec-behandling hos Jörgen 10 mars. Hoppas att kattrevan på bakluckan försvinner efter polering, är inte speciellt djup. /Dominik |
|
|
dominik: Det gör den garanterat! På min före detta orientblåa 528 så hade ett katt tokkloat min bil i vällust över att huven var så varm. Såg katastrofalt illa ut. Men jag gick på med Sonax Polish och efter 3 rundor för hand så var märkena helt borta Har du ställt på bilen än? __ Länk |
|
| Wolv>>Den har aldrig varit avställd hos VV men stått i flerbilsgarage över vintern pga avsaknad av vinterdäck. Dock har jag varit ute med och luftat den under veckan då det varit torrt på vägarna i Uppsala. var som pånyttfödd efter 4 månaders abstinens. | |
|
jag köpte en ultraljudsskrämma på Jula för ett par hundra, som har fungerat perfekt. enda problemet är att jag kan höra ljudet själv ibland och det är minst sagt irriterande. jag kanske har en hundgen i mej eller nåt..... Mvh Johan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Många Johan är det :)) Börjar bli svårt att hålla reda på alla. Får väl utrusta Kisse med hörselskydd utifall nån skulle komma på dylika ting i närområdet. Han gillar inte Mobilsignaler heller:)) Finns visst sådan "skrämmor"för mygg osså:) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Hur funkar ultraljudsskrämman? Behöver också få bort katter från bilen. //MJ |
|
|
Hittade den. Länk Undrar vad bostadsrättsföreningen säger om jag monterar upp den vid parkeringen och kopplar in den i motorvärmaruttaget? //MJ |
|
|
japp, precis den är det jag har. Det är väl bara att prova, ifall någon gnäller är den enkel att ta bort. Kanske så enkel så de som störs av den tar bort den själv....//Johan |
|
|
Vad har kattägarna för ansvar? Någon som vet det? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Här är en annan tydligen. Länk Och den verkar styrd av en rörelsedeckare. Tyst om ingen är i närheten, kanske kan fungera? Fast det gäller nog att tänka sig för. Grannars och egna hundar/katter vill man ju inte utsätta för störande ljud. Och synd om småfåglarna inte vill vara i trädgården... Nej, jag inväntar nog mina beställda "doftplantor". ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Fick gårdagen förstörd.............. Skulle till jobbet 04.30 fick se grannens katt-jävel ligga och sova på taket på min sköna tolva..... Ska inte tala om vad jag gjorde med katten..... "BMW make the world faster" |
|
|
Största problemet med repor efter katter på bilen är väl att ägaren till bilen överreagerar kraftigt och skrämmer katten. RIVSTART! Blacka: Du skulle nog behöva lugna ner dig lite. Om grannens katt brukar repa din bil så får du väl prata med grannen så han klipper kattens klor oftare. /Stefan Länk |
|
|
Warcow: Jag är en mycket lugn och harmonisk person, men när man får sin ögonsten repad tappar man tålamodet.Speciellt när man har pratat med grannen flertalet gånger att man ej gillar att hans katt springer på min tomt och pissar i rabatter och är ibland våra bilar.Har fått konstiga repor på våra bilar, men har ej belägg för att grannens katt jävel har gjort detta. Men o andra sidan, har man som kattägare sin katt ute och springer i ett villa område så får man räkna med att folk blir förbannade... -Frågan är: Vem betalar lackskadorna??? Inte faaan kommer kattägarn stå för det ialla fall. Man får sätta upp bevakningskameror, för att ta gärningskatten på bargärning...................... "BMW make the world faster" |
|
|
Det verkar som bilarna är olika känsliga för repor... Jag ser ibland kattspår på bilen men aldrig några repor. Kan det ha att göra med lacktyp? Vax? Lackskydd? Eller bara hur väldresserade katterna är? Kanske finns det BMW-katter? Det är väl Volvo-katterna som repar BMW kanske? /Stefan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.