|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om de som leder luft från fronten till ok/skiva är större på en 750 än på en 730? Jag har satt på större skivor och 750 ok på 730:n. Frågan är om jag behöver modifiera hålen? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Ingen som har någon uppfattning? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Om du satt på större skivor så har du gjort det för att det ska tåla mer "värme", och om du inte behövde kylning till de gamla så behöver du knappast det nu heller. PEO |
|
|
Är det inte skillnad på luftintagen i spoilern ? Zaharald |
|
|
Nej, det är samma art.nr. till 740/750. Att du har intag med hål i förbtyllar mig något. Trodde det var 740/750 förbehållet. Se bilden på CliFF's som inte har : Länk Men det kanske finns olika versioner ?! Mvh. Patric Länk |
|
|
Fel storlek på bildlänken tror jag ;)Länk Mvh. Patric Länk |
|
|
Det är bytt front på CLIFF´s bil...det är bara 740/750 som har luftintag i spoilern. |
|
|
GRATTIS PJ till ditt 1000:ende inlägg PEO |
|
|
Hej! PESK: Men jag har det på min 730... Innebär det att mina spoiler är till 740/750? Får se hur varma bromsarna blir till sommaren, eventuellt monterar jag en fläkt i var "ränna" för jag vill inte ha skeva skivor igen. Tack för era spekulationer alla! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Då har man nog bytt "läpp" på din spoiler och det är ju positivt, du skriver även skeva skivor, det är nog nästan en sjukdom som alla 7:or får förr eller senare, bytte mina för 4mån sedan... PEO |
|
|
Hej igen! Det är verkligen positivt. Här en bild framifrån på min: Länk Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Är där verkligen luftintag på din bil? Bilden är så liten, men det ser ut som en orginalspoiler...luftintagen sitter under dimljusen och är bredare än ljuset, syns inte på din bild va jag kan se.... PEO |
|
|
Hej! Jag vet att jag har "kanalerna" för det såg jag när jag bytta ok, däremot minns jag inte riktigt var de sitter. Jag har för mig att de sitter på innersidan om dimljusena. Ska kolla när jag kommer hem. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Om du vill dra egna kanaler (slangar) med kylluft så skall de helst mynna ut vid centrum på skivan. På så sätt ger kylluften så bra verkan som möjligt. //Erik// |
|
|
Tack PESK (om de är nått att fira;) ! Försakad tid till familj och vänner har gjort att det drivit iväg på detta sätt :). Ca 1,6 inlägg per dag är ju inte så mycket i det stora hela. Men mycket har man lärt sig ivf. Var helt novis på BMW tills Maj 2002. Men nu har det svängt pga. den här utomordentligt lärorika siten. Mvh. Patric Länk |
|
|
Maj 2001 skulle det visst vara ;) Börjar att bli gammal. Mvh. Patric Länk |
|
|
Hej! Nu har jag en bild på fronten. Den finns på nedanstående länk. Länk Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Det är den "lilla" fronten UTAN kylkanaler, den "stora" har kylhål i spoilerläppen UNDER dimljusen. Peo |
|
|
Hej! Men jag har ju kylkanaler på insidan av dimljusena. Som sen är riktade rakt emot ok/skiva. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hej! Finns bilder nu på Länk. Kolla och säg vad ni tror... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Jag har en 730i -89 och har också lyckats lokalisera kylkanaler "innanför" dimljusen som leder till skivor/oken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.