|
|
|
|---|---|
|
Hej! På 528:an läcker bensinslangen som kommer nerifrån till vänster och sen går upp vid insuget och ner där under. Verkar som om man måste ta bort insuget för att komma åt. Är det bara packningar till insuget jag behöver, eller är det några flera? Ska blir skönt att få den bytt... Rinner soppa runt hela motorn, inte så kul att köra med den bilen varje dag. Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
|
Du behöver inte plocka bort insuget för o byta slang. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Hej! Men slangen går ju ner och man ser ju inte vart den tar vägen eller hur den sitter fast. Finns det något bra sätt? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Magnus 18 om du stoppar näven under insuget känner du slangen,den sitter med slangklammor både uppe o nere.Kolla så att nötskydd sitter på plats(hålet i insuget).Det är lite trångt men det ska inte vara nåt problem.Har själv bytt i 528 o 728, 7an efter vägen. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Hej igen! Okej. Då litar jag på dig. Jag är mycket tacksam för ditt snabba svar. Då kan jag byta den slangen idag. Slangen spricker när som helst. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Slangen går till kallstartsmunstycket. Det är lite bökigt att komma åt men jag fixade det efter många svordomar och blodiga knogar. Se till att ha en skruvmejsel med hylsfäste till slangklämmans skruv under insuget, det sparar mycket jobb... Jag hade inte det vid det tillfället, därav svordomarna |
|
|
Hej! Okej.. Vad är det för slang och vad kostar den? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
Paap Reeder |
Hej! Vanlig 8 mm bensinslang på OK- macken. MVH /// Paap R |
|
Hej! Okej, jag bugar och tackar för er hjälp! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hej igen! Jag var precis ute och kollade och jag kom fram till att antingen menar vi olika slangar, eller så har ni jättesmå händer för jag fick in två fingrar igenom hålet. Slangen jag menar är förmodligen huvudslangen till soppa som kommer bakifrån tanken, den är ca 10-14 mm i diameter. Den kommer nerifrån där de bakre bromsrören kommer vid vänster skärm och går upp en bit mellan torpedväggen och upp vid insuget. Därefter går i en "list" som går längsmed hela motorn mitt uppe på. Sen svänger den ner i bakre änden ner igenom en gummiring och försvinner in under. Titta man ifrån vänster sida så är det 3-4 kanske 5-6 små hål ner där slänger försvinner. Vet ni vilken slang jag menar? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Hej! Det var jag som hade fel för mig. Det stämde med 8 mm slang. Jag tänkte helt fel. Nu är den bytad, ska ta ett foto på den så ska ni få hur kass den var. På undersidan var det bara väv kvar. Mea culpa, mea maxima culpa! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
skicka gärna bilden till mig så bygger jag ett mektips av det till e28-registret _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.