AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
444

328 vs. 528 -99 Vad skiljer med liknande utr.

120
Håkan M
BMW 116i -16
Jag skall snart åka ner till tyskland för att köpa mig en 528iAT -99 och jag har bildat mig en bra uppfattning om prisläget för modellen. Om det blir så att jag inte finner den bil jag absolut vill ha så funderar jag på att köpa med mig något som är mer lättsålt och på det viset kanske betala resan och åka igen senare. Jag har sett att E39 är relativt svårsålda så jag funderar på att köpa en E46 istället.

Vad skall jag ha som riktmärke vad gäller prisskillnad 528 och 328 med liknande utrustning och skick?
Frågan är om det finns några pengar att göra på friska bilar som privatperson... det handlar om i bästa fall 15000:- MINUS arbetet, ASB, resa,osv osv
120
Håkan M
BMW 116i -16
Resan ner gör jag för att jag vill köpa en E39 till mig själv för att ha kvar. Tanken med min fråga var att om jag inte hittar den bil jag vill ha så kan jag istället köpa en mer lättsåld, typ E46. Om jag kan få ihop till resan så är det bra. Jag reser inte för att tjäna pengar i första hand utan för att jag tror att jag har bättre möjlighet att hitta en ärlig och riktigt fin bil på BMW i Tyskland.

Jag kanske var lite otydlig men frågan kvarstår angående prisskillnad på 328 och 528 från 99.

Tacksam för kommentarer.

/Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.