|
|
|
|---|---|
pato |
Hej! Jag tänker köpa en Baslåda till bilen, vad rekomenders märke, typ. Skulle vilja veta också om jag kan montera den själv. har en business radio. sitter en slutsteg eller förstarkare i business packet och VAR? MVH Patricio |
|
I bakluckan (vänster sida) om du har steg. Men om du inte har DSP så har du nog inte har jag för mig. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
pato |
Hej igen! Jag ska köpa en aktiv baslåda pionner TS-WX20LPA. Men, jag har business radio i min bil, och ingen slutsteg. Frågan är : Vad ska jag kopla in den till?, finns lågnivå någonstans? MVH Patricio |
|
Ja jag har oxå frågat det men jag får aldrig något rakt svar. Så nu ska jag mäta upp eller plocka ut en egen om det inte finns. Jag återkommer. Om någon vet så skriv gärna och bespar mig jobbet :) Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
Finns ingen lågnivå i den här ***bilen tyvärr. Jag har DSP och mitt forskande har lett mig ända bort till USA, avslutade just ett 20 min långt telefonsamtal med en halvguru därborta som förklarade för mig ungf hur det ligger till. Han hade tagit signal från förförstärkaren(subbasen) och anslutit till en 10" kicker i sluten låda. Alternativet är att ta signal från AV in/ut men då får man bara monosignal som nån skrev tidigare här på forumet. Han(amerikanen) hade gett upp att försöka få tag i en signal. DSPn funkar som att en analog signal går in i DSPn sen digtaliseras och sprids analogt. Lite info kan hämtas på www.bmwtips.com. Tack snabel a för ovärderliga tips:-) Snart har jag Bayerische Multimedia Wagen. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag var på en bliljuds tävling i sommras där Amega demade med sin E39:a. Jag var genast fram till dem och förklarade problemeatiken med lågnivåutgång. Han sa då att de fixade en lågnivå från orginalstereon :O Så kan dom så kan väll någon annan oxå! Ring å prata med Amega. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.