AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
438

Startar, Dör, Väntar, Startar Med Mera...

Karla Jr
(Bmw 730i -89)
Suck, varför all denna elektronik som man inte kan sluta älska trots massa konstiga fenomen rätt som det är... ;o(

Okey, ska försöka göra mig kortfattad:

Började helt enkelt min resa mot annan ort idag, kommer cirka 2 mil med mycket imma på bakrutan, startar då ac:n för att "blåsa" bort det...
Strax efteråt börjar displayen i stereon fladdra lite för att sedan även den dö ut.... (som om det var brist på ström ungefär)

Jaja, tänker inte så mycket på det då utan stänger av stereon och lyssnar på det ljuva motorljudet istället.. =o)

Dröjer dock inte länge innan lampan för ABS:en börjar lysa även, då började klart huvudet anstränga sig lite efter vad som var fel...
Jaja, fortsätter mot mitt mål för att helt plötsligt se hur hela instrumenten tonas ned och även temp/hastighetsmätare/osv slurtar ge ett väsen av sig...

Kommer vidare en liten bit (då jag nästan var framme) för att märka hur bilen sakta med säkert dör totalt....

Blir stående och kollar lite om jag kan hitta nåt fel på plats, men icke.. Gör därefter ett startförsök igen och igång var den med instrumentbelysning och allt (men dock ingen abs) och efter en stund på tomgång så dör den igen....och igen....

Snälla någon som kan tro sig veta vad det är???
Alla teorier är välkommna.....

MvH // En Som Saknar Sin Pärla.... =O)

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla batterispänningen!

Kan var laddningsregulatorn eller generatorn (eller batteriet) som har gett upp!

Mvh
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Kolla ladningen.Skall vara mellan 13,8-14,2 volt.Den startade bara föratt batteriet vilade sig litegrann.Om du inte kan kolla så ladda upp batteriet.Startar den o går bra då vet du att det generator som är pajj!!

Går bestämd framot!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.