|
|
|
|---|---|
| hallå jag undrar vad det är för skilnad mellan hastighets mätaren på tilex 323 och 318 om det stämer om jag sätter den hastighets mätaren på min 318 om den visar fel eller om det går | |
|
Har för mig att hastighetsvajer utväxlingen i vxl lådorna är olika! |
|
|
Varför ska du byta? Är den trasig? Om du har en orginal så kolla vilken fart du har tex på 4växel vid 5000rpm, och sedan byter du mätare och kollar om det är någon skillnad med den nya mätaren! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| japp glaset är paj och då fick jag en hastig hets mätare av brosan fast från en 323 med 4 vxl låda och sen är det ju varv ränare i den så jag slipper den där extrema klockan | |
|
Varvräknaren är anpassat till en sexa!Funkar inte på 318.Men det går säkert att modifiera....kanske....vet ej.Skifta glaset! "voffo gör dom på detta viset" |
|
| ja men varvräknaren är elektroniskt ska inte spela någon roll och jag ska ha den i min turbotrimade 318 med s 14 motor | |
|
Mja, nog spelar det roll, den kommer inte att visa rätt. Å andra sidan är den inte graderad nog långt, så det kvittar ändå. Jag föreslår tex AutoMeter med shift-light, mycket bra grunka (och ball dessutom, inte att förringa! :-). Länk Då kan du sätta en tryckmätare där varvräknaren sitter original. Kiip Spiiding! |
|
| ja det behöver jag inte den ska sse standard ut det är roligare och åka i från dom då | |
|
Om det bara är glaset som är paj, så kan du iallafall använda dig av hastighetsmätaren. Bara att flytta över! Varvräknaren kommer inte funka då den är anpassad för en motor som har 6cylindrar, och inte en som "bara" har 4! Det går att få dit den, men när den då visar 6000rpm så är den bara 4000rpm. Bara att köpa dig en varvräknare på skroten! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| ja okej men finns det någon som har mät instrumen från en m3 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.