|
|
|
|---|---|
| Detta händer ibland. Bilen är en 525 TdsA -93. Nån som vet vad problemet är? | |
cr |
Det låter som ställverket på insprutningspumpen behöver justeras. MVH Calle |
Svärd |
Dr Stein: Råkade ut för samma sak idag. Skulle backa ut från en parkering och motorn bara dog när jag bromsade och la i backen. Skumt. Provade igen när jag kom hem och motorn orkar nätt och jämnt på Drive men dör direkt på backen. Har du hittat nått fel på din bil? Ställverket på insprutningspumpen... sitter på diselmotorer eller?? //Martin |
|
Har samma fel på min 525 tds. Den hinner ej att kompensera för varvtalsfallet som blir när motorn belastas på tomgång. Vet ej vad felet är. Skriv ett inlägg om du hittar felet. |
|
| Samma problem på min 525tdsa-93 ska snart lämna in den på justering, hoppas den blir bra. | |
|
har ni fått svar på varför tomgången går ner så lågt när man lägger i D eller R? var och kollade på en 525 tdsa -93 idag och den hade samma problem. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Justera upp tomgångsvarvet. Det tar mkt kräm vid de tillfällena och ffa i komb. med rattutslag. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
hade samma problem på min som jag nyss köpte. bytte dieselpumpen till en ompackad så sjunker tomgången knappt någonting:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.