|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 850 som ska in på hellack i veckan på grund av någon har roat sig lite. Lacken är diamantsvart (181/9 tror jag) och har nu funderingar på att ta en lite "svartare" nyans. Tycker orginalfärgen är lite "grådassig" Behöver råd,är det dumt att gå ifrån orginalfärgen eller ska man byta. Det kommer att bli färg i alla dörrar och insteg, samt "skarven" mellan skärm och baklucka samt samma gäller för huv och skärm. Det enda som inte blir målat är i motorutrymme och eftersom det fortfarande handlar om svart så kanske det inte blir så märkbart just där. Hjälp mig med lite råd samt några trevliga svarta färger. Mvh / Magnus | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den svartaste BMW kulör jag sett är Safirsvart sitter på askens X5. för att få en svart ännu svartare används det en blå kulör att bryta med. 317 tror jag den heter om jag inte minns fel. Länk Vill du hamna mitt i mellan din orginal och något svartare kan cosmossvart vara ett alternativ. bägge är en metallicvariant MVH Hasso Länk |
|
hasso: Hur svart är min lack Svart2 kod: 668 (tror jag) mot askens?? Har du nån uppfattning? -=$¤CimmenpoweR¤$=- Ägare till 490 friska BMW hästar! Länk |
|
Bavaria |
Jag skulle välja den svarta färgen du har nu, diamantsvart, mer lättskött en en solidlack, snyggare oxå tycker jag..:) En färg som e vacker är individual-lacken Carbon-black. Den e en favorit. Lycka till! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nix ingen uppfattning men X5 är redigt svart. MVH Hasso Länk |
|
Om det vore jag skulle jag ta en mörkare. Gärna en med lite lila/blå nyans i. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Tycker i och för sig att du skall köra med originalkulören... Men om du nu vill byta så håller jag med Bavaria, carbon-svart (kolsvart!) är väldigt snygg. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Hej! Man får tacka för förslagen, men nu är det bestämt. Det får bli Cosmos. Tyckte den såg bra ut och den var inte för långt i från orginal. / Magnus |
|
|
Tjena! Nu har jag varit och kollat på på min nylackade bil, och sa**n va fin den blev. Tack Hasso för tipset med Cosmossvart. |
|
|
När kommer bilderna? Galleriet väntar ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Ja... nu vill vi se bilen... _____ |
|
|
Halloj på er! Tänkte jag skulle visa hur det blev tillslut med den Cosmossvarta nyansen. Har ju iofs åkt i bilen ett bra tag, men bättre sent än aldrig, eller hur? :) Själv blev jag helnöjd med Cosmos. Några bilder i galleriet samt om någon vill se mer så finns det en länka att kika på. (Kan vara något trögladdade bilder) Länk Länk / Magnus |
|
|
den där färgen carbon-svart individuell vad har den för nummer !? bild på den färgen !? Mvh/ Daniel Länk |
|
|
hej! vad kostar en sådan lackering? |
|
| Det blir jobbigt med individualfärger om du behöver fylla i stenskott och liknande om några år, de är svårare och dyrare att få tag på. | |
| Magnus. Måste bara säga att den blev ASSNYGG! längtar efter en sån Bmw. förhoppningvis inom en snar framtid MVH | |
|
Leonard Tack, kul att höra. Diapeee En vän som ordnade ett kanon pris av lackeraren, vad ordinarie pris är vet jag tyvärr inte. / Magnus |
|
|
Magnus, Snyggt resultat!!! :-) MVH, E38B12 |
|
|
hur snyggt som helst!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.