AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
679

Vågar man köpa Z3M idag!

Funderar på att köpa en BMW Z3M cabriolet, 321hk m.m. Vågar man ha en sån på en vanlig parkering typ? Eller måste man köpa en tråkig vanlig BMW som man har idag fast nyare typ 328 eller 330! Om man vill ha en Z3M och dom byggs för ett ändamål, varför får man inte ha dom ifred då eftersom de är jag som pröjsar för den...

Ha en bra dag.
Klart du ska köpa en Z3M om det är vad du vill ha! Tragiskt med alla idioter som förstör och har sig, men låt inte det stoppa dig, då har de vunnit.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Instämmer med Kierkegaard, om det är en sådan du vill ha så är det en sådan du ska köpa! Man kan inte låta packet avgöra vilken bil man ska köpa!
Själv har jag haft bilen sedan 1 juni -02 och än så länge har jag inte råkat ut för någon skadegörelse. Peppar peppar.
Jag har den alltid i garage nattetid, men de dagar den är med till jobbet står den på en vanlig parkering.
Mpower2003
Klart du ska köpa en m-roadster.. roligaste bil jag har haft... Jag har haft min sedan april 2002 och aldrig varit utsatt för sabotage el. liknande. Då har den stått både inne och ute på nätterna.

mvh Tompa
Visst skall du köpa en M Roadster, men personligen hade jag aldrig vågat ha den ute.
Jag hade min Z3 i carporten i början, men skall flytta till lägenhet med garage eftersom någon visat starkt intresse för mina hjul. :(

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Klart man skall köpa den bil man vill ha och inte andra avgöra vilken bil du skall ha..
Klart att du ska köpa en.... jag håller med alla andra.... du får inte låta en massa ohederligt folk hindra dig.

_____
eF
900
eFx
520d Touring -09
Tänker till både en och två (och tre) ggr innan jag parkerar en längre tid i stan, men hittils har det fungerat fint. På nätterna skulle jag dock aldrig parkera i en mörk gränd.. :)

Förresten, klart du skall köpa bilen!

/eFx
As
119
Ash
///M Roadster -98
Instämmer, du kommer inte ångra dig...

/Ash
Måste erkänna att lite avis blir man allt, jag vill oxå ha 321 Hk. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har du inget garage i närheten av bostaden som du kan hyra in dig i? Lär ju öka chansen att få ha pärlan i fred.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Fredrik:
Då får du också handla och behålla dina feta hjul till den nya :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En sak är ju säker, det är ett elände och jättejobbigt att gå och oroa sig för sin bils hälsa, om den inte står hemma i garaget.
Och jag förstår forcefeedbacks så väl som ni andra gör. Är det värt glädjen att ha en M-bil kontra att oroas sig och sova dåligt om nätterna. Jag skulle nog avstå om jag inte hade garage eller skulle jag det?? :)) Men det är en sjutusan till läcker bil.Lopez- läcker akterdel:))

MVH
Hasso
Länk

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Förstår också oron som du har, forcefeedback. Den finns närvarande varje minut som man har bilen på ett ställe där man riskerar att få den vandaliserad. Men det är värt att oroas lite för en så skön bil :)
Jag brukar tänka att det trots allt bara handlar om plåt + en självrisk om nån skruvad person skulle få för sig att roa sig.
Klart du ska ha M Roadstern. det står 3 st Z3 på min gata (plus min Coupe) vilken måste göra gatan till Z3 tätaste i Sverige (och gatan är bara 500-600 meter lång!) och det har aldrig varit några problem. Jag har haft Peugeot 205 CTI på åttiotalet och hade inga problem heller. Man ska dock ha samma principer som man har i vanliga bilar: lämna inga synliga värdesaker i bilen så får du ha den i fred.

...men du, vad menar du med "tråkig vanlig BMW"? Finns det såna?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Z3C 4ever:Ja det finns det 316 compact-aut-95:))

MVH
Hasso
Länk

Hmm.. De va för bara några dar sen som de va 3st skinnskallar till mitt jobb och va inne och spanade och sen när de åkte därifrån så tog de kniven och hackade in i min kompis bakdäck bara för att ha kul. En kund kom inspringande och berättade va han sett och att dessa 3 lömska hatande personer drog därifrån i en icke BMW bil.

De är såna grabbar som måste lugna ner sig tycker jag. Allt onödigt trams om att förstöra bara för att ha roligt!

Jämmer och ve....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.