|
|
|
|---|---|
| På E39 sitter ju uttag för diskanter i framdörrarnas överkant. Finns det fördragna kablar?? Nån som testat med icke BMW-element här, vad passar? Är dörrsidan lätt att plocka av, sitter ju krockkuddar bl.a? | |
|
Krockkudden sitter kvar i dörren så det är bara att rycka... men ta bort skruvarna först! Små högtalare sitter i dörrarna ja... finns dom inte i din bil? Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
| folke: OBS!!! Glöm inte bort skruven som finns i luft ventilen som vetter mot instrumentpanelen... Lycka till! | |
|
Jag har en snikstereo förmodar jag (Business RDS/CD) Diskanterna sitter i A-stolparna, och så 5,25:or i dörrarna. Verkar vara ledigt i de små uttagen upp till på dörrarna fram. Bak sitter diskanter i dörrarna å så 5,25:or i hatthyllan. Noterar att det sitter en skruv i luftkanalen. FP |
|
| Förtydling: Visst har du rätt Magnus, BÅDA diskanterna sitter i dörrarna, dock bara de främsta bestyckade. | |
|
Jag har också snikmodell på stereon (Business RDS/Tape + växlare i bagaget) men jag har HiFi paket vilket även gick att få till Businesspaketet. Det innebär att du har slutsteg i bagaget och full uppsättning högtalare förutom subbaslådan som DSP varianterna har. Kolla om du har HiFi i beställningspapprena ifall du köpte den ny alternativt kollar du ifall det sitter ett slutsteg till vänster i bagaget. Själv så upptäckte jag att det är rackarns svårt att se om alla högtalarena fanns i dörrarna utan att ta lös dörrsidan... dubbelkolla! Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Jo jag vet vad som följer med de olika paketen. Ingen HIFI här inte. Än... I skuffen sitter just nu radiodelen till DLS:en som du såg bild på tidigare. Bakre "högtalarna" upptill i framdörrarna definitivt inte bestyckade. Jag är mest intresserad av plats/mått osv i dörrarna, och om det finns fördragna kablar innan jag river dörrsidorna. Bilder på demonterade dörrsidor hade inte varit dumt. Har en del skrikor liggandes som jag tänkte testa. FP |
|
|
Aha... bilder finns ju på Länk trodde att du redan kollat där! Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
leksa |
Jag skulle inte kalla "Business RDS /Växlare" för "snikmodell", iaf inte avseende på kostnad För 97'a kostade kalaset 8700 SEK extra !!?? För 97:na hade inte BMW Sverige tagit in Business RDS som std, man fick uppgradera om man skulle ha CD, std RDS kunde inte styra CD:n. Jag ryser fortf, när jag tänker på detta rövarknep! På tal om fördragna kablar, finns de (fördraget) till bakdörrsdiskanter ? Leksa |
|
Ang fördragna kablar så vet jag inte ett smack... jag har ju Business RDS/Kassett +CD växlare OCH HiFi paketet så naturligtvis har jag dessa kablar men vet inte om bilar utan HiFi paketet har dom... sorry... Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.