AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
940

E39 dörrhögtalare

På E39 sitter ju uttag för diskanter i framdörrarnas överkant. Finns det fördragna kablar?? Nån som testat med icke BMW-element här, vad passar? Är dörrsidan lätt att plocka av, sitter ju krockkuddar bl.a?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Krockkudden sitter kvar i dörren så det är bara att rycka... men ta bort skruvarna först!
Små högtalare sitter i dörrarna ja... finns dom inte i din bil?

Magnus M, BMWcs NORD
------------------------------
Länk
sn
283
snabel a
M5 -01
540iaT S.C. -98
folke: OBS!!! Glöm inte bort skruven som finns i luft ventilen som vetter mot instrumentpanelen... Lycka till!
Jag har en snikstereo förmodar jag (Business RDS/CD) Diskanterna sitter i A-stolparna, och så 5,25:or i dörrarna. Verkar vara ledigt i de små uttagen upp till på dörrarna fram.
Bak sitter diskanter i dörrarna å så 5,25:or i hatthyllan.
Noterar att det sitter en skruv i luftkanalen.

FP
Förtydling: Visst har du rätt Magnus, BÅDA diskanterna sitter i dörrarna, dock bara de främsta bestyckade.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Jag har också snikmodell på stereon (Business RDS/Tape + växlare i bagaget) men jag har HiFi paket vilket även gick att få till Businesspaketet. Det innebär att du har slutsteg i bagaget och full uppsättning högtalare förutom subbaslådan som DSP varianterna har.
Kolla om du har HiFi i beställningspapprena ifall du köpte den ny alternativt kollar du ifall det sitter ett slutsteg till vänster i bagaget.
Själv så upptäckte jag att det är rackarns svårt att se om alla högtalarena fanns i dörrarna utan att ta lös dörrsidan... dubbelkolla!

Magnus M, BMWcs NORD
Länk
Jo jag vet vad som följer med de olika paketen. Ingen HIFI här inte. Än... I skuffen sitter just nu radiodelen till DLS:en som du såg bild på tidigare.
Bakre "högtalarna" upptill i framdörrarna definitivt inte bestyckade. Jag är mest intresserad av plats/mått osv i dörrarna, och om det finns fördragna kablar innan jag river dörrsidorna. Bilder på demonterade dörrsidor hade inte varit dumt. Har en del skrikor liggandes som jag tänkte testa.

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Aha... bilder finns ju på Länk
trodde att du redan kollat där!

Magnus M, BMWcs NORD
Länk
leksa
Jag skulle inte kalla "Business RDS /Växlare" för "snikmodell", iaf inte avseende på kostnad
För 97'a kostade kalaset 8700 SEK extra !!??
För 97:na hade inte BMW Sverige tagit in Business RDS som std, man fick uppgradera om man skulle ha CD, std RDS kunde inte styra CD:n.
Jag ryser fortf, när jag tänker på detta rövarknep!

På tal om fördragna kablar, finns de (fördraget) till bakdörrsdiskanter ?

Leksa
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Ang fördragna kablar så vet jag inte ett smack... jag har ju Business RDS/Kassett +CD växlare OCH HiFi paketet så naturligtvis har jag dessa kablar men vet inte om bilar utan HiFi paketet har dom... sorry...

Magnus M, BMWcs NORD
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.