|
|
|
|---|---|
|
Börjar fundera om det inte råkar vara lågsäsong för E28orna just nu? Eller är det bara jag som tycker att telefonen är alldels för tyst trots flertalet annonser? För ett år sen när jag själv inhandlade min 528i behövde man väl inte armbåga sig fram när man hittade en annons, men nog upplevde jag det som att många var sålda ganska snabbt. Själv tycker jag det verkar svårsålt nu? Hur upplever ni andra E28-säljare det? | |
|
Hej! Brukar oftast vara en prisfråga..eller? Prisnivån för dessa vagnar(flertalet E28) är extremt låg "för tillfället" :) Mvh Janne. |
|
|
Konstigt , jag hittade ingen E28 när jag sökte så när första bästa kom upp så betalade jag vad han begärde nästan lite överpris men jag är nöjd iaf ! Rätt konstigt att dom är svårsålda nu tycker jag iaf... är ju några på forumet som söker vilt efter E28:or ! /Mvh Göran |
|
|
Ja prisbilden har väl alltid varit konstig för E28orna, men just nu verkar även intresset i botten. Tittar man lite på övriga bilar i samma prisklass, vad får man egentligen då? Är det den uttjatade "får du beröm eller avundsjuka"-situationen som gör detta tro? |
|
|
Man får ha ett sjuhelsikes tålamod när man säljer E28, i synnerhet 528i. Fick sålt min 86'a i juni -02, efter att ha annonserat först för 17000 kr (februari -02) och därefter kontiunerligt gått ner i pris. 13500 kr fick jag till slut och då var ju min i bra skick och inte gått farligt långt (23000 mil) Har sett flera 528'or som är utannonserade för 15000 kr och uppåt. Dessa ligger kvar på annons länge tills "rätt" köpare kommer, då antagligen en entusiast som vill ha ett säkert kort. Personligen skulle jag inte ge mer än 12000 kr för en 528i E28 i dagsläget. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
lågsäsong? Köpte en i våras och en i höstas...rätt pris var grundregeln för mig. Skulle jagtrilla över en i samma skick som min svarte till rätt pris skulle jag nog bli innehavare av 3 st... Däremot är bra vagnar till rätt pris svåra att hitta... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Hej! Jag trodde jag skulle få sålt min 528iA -87 hyfsat snabbt... Men det verkar ju som man får slänga den efter någon... =( Det är den på BMWBörsen för 8,5' i Skåne. Är beredd att gå ner något i pris ifall någon skulle vara intresserad. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Ojdå.. det var tråkigt att höra nu när jag har en nybesiktad 528iA som ska säljas inom snar framtid, att läget är på detta vis?! =( Lätta inte på högerfoten! |
|
|
En liten teori dök upp. Kan det vara så att bilarna just nu står i ett mellanläge? Många har kanske köpt en 528i billigt för nåt år sedan då den inhandlades billigt pga diverse slitna delar, bilen rustas sedan upp till ett värde runt 20.000kr. Samtidigt så väntar många exemplar på att bli upprustade, vilket dom inte blir, utan ägaren väljer att sälja sitt exemplar när den står i valet "lägga ner 5000kr på bilen eller sälja direkt?" Det talas ibland om att man aldrig får igen pengarna man lagt utöver inköpet - slitdelar som dämpare, fjädrar, belägg, skivor etc.. Det är ju trots allt dessa delar som gör att bilen blir dyr - då man inte gärna byter dessa mot billiga begagnade. Rätt eller fel? Och då en eventuell köpare står i valet "7000kr eller 17000kr" så väljer köparen nog alltför ofta 7000kr - och chansar att bilen håller. Idag skulle jag nog själv valt den lite dyrare. |
|
|
Det är någ sant det du säger...Så har alla mina bil affärer varit hittils..Köpt billigt..Fixat iordning..Sålt för det dubblla =) Yes..Sen om man egentligen gör nån vinst..det tror jag itne..men kul att rusta upp lite.. Ha de! |
|
|
En billig E28:a behöver inte vara speciellt sliten för att vara billig men som alltid vid ev bilköp så underlättar det i en köpsituation att vara lite insatt i den speciella modellens svagheter o kunna göra ett bra köp utifrån det oxå.. Ofta vid en försäljning så brukar det vara en del defekter som möjligen ägaren inte hinner/vill/orkar/ha råd med att fixa o då säljer dem.. Men det är alltid svårt ändå att få ut något för en gammal modell "bara" för att bilen är repad/servad på ett bra sätt.."Alla" beg köpare vill nog tro att dem har gjort ett klipp(billig i inköp) o därmed så blir det svårt att få ut några 20' för en 528i E28 hur som helst.. Nåja...när solen börjar värma så brukar det bli lite mera fart på begagnatmarknaden,så att vänta till låt säga Mars-April är kanske ingen dum idé. Mvh Janne. |
|
|
Okaydå, bilen blev såld idag efter alla annonser. Men intresset var ändock ganska svalt. Så nu är jag tyvärr inte BMW-ägare längre. Däremot kommer denna sida att besökas minst varje dag, för man vill ju läsa om alltifrån poliser som får trisslotter, till innehållet i forumet. Man känner sig liksom hemma här. Det här är en sida som har hjälpt mig mycket, och att BMW-ägandet har varit enkelt och smärtfritt har jag BMWPower att tacka. Men inte bara! Aros Auto och Auto Lo här i Västerås har varit MYCKET bra att ha och göra med! Nu blir det dock ett annat tyskt märke! |
|
|
Vad tror ni att man kan få för en 518 e28 -88 till våren? Långmilare som gått 34.000, med nyrenoverad begagnad topp. Rostfri och ok i karrossen, ful inredning dock. ? Känns ju som att blocket oftast rullar längre än toppen på dessa bilar så det höga miltalet borde inte göra den osäljbar tycker jag. // Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.