|
|
|
|---|---|
|
jag har fått tag i en 318 som jag tänkte göra nåt kul med. har läst lite på forumet om Saab-grenrör, turbo, IC och sånt. Ni som har byggt liknande....Hur mycket effekt har ni i era? _________ 328 cabbe | |
|
Har tyvärr ingen aning!Mycket roligare tex.:1:an kan jag inte stampa för då spretter den,2:an är man för våldsam vid växlingen så spretter den där med ända till varvt.regulatorn pangar!!!!3:an där kan man börja piska den.Har bara varit uppe i 180Km\t i 4:an pga.vägen där jag testar lite,inte är riktigt passande.(165Km\t original efter mycket bekymmer)Billigt och busigt!!!Lycka till! "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Hur är det nu med M10-motorn? När kom t.ex. elektroniskt insprut? Nån som har alla årtalen i motorns historia? _________ 328 cabbe |
|
|
Om vi säger att jag slaktar en saab 9000 på alla grejer som behövs. Hur mycket effekt får jag på ett ungefär? Vad krävs för att få mer? _________ 328 cabbe |
|
|
Hur mycket kan man ladda utan att byta kolvar å stakar? Finns det ingen detaljerad beskrivning på ett sånt här bygge nånstans? _________ 328 cabbe |
|
|
kolvarna kan du nog ladda lite över kilot på om du tar ner kompen lite, tex genom svarvning! och stakarna behöver du inte bekymmra dig över dem är stadiga så det räcker!! vet dem som tagit ut runt 450hk med standard stakar! detta gäller för M10 vet ej nåt om M40 |
|
imenhoteb |
du kan ladda 1bar utan å ta ner kolv.Beror ju på styrsystemet. TN |
imenhoteb |
å en sån där gammal k-jet 318i med turbo går ju så pass bra så du kan lek med raggarna på stan.Fniss TN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.