AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.681

Värde 735-89

Sida 2 av 2
Det krävs mycket för att gå över 40k tror jag, mer utrustning, lägre miltal. Men 35-37k ska nog gå om bilen är bra utan rost och amatörlagningar och har fungerande klima. Manuell 7-serie brukar inte stå högt men i kombination med sport-utrustning kanske den blir mer gångbar hos yngre köpare.

//Sniffer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Folk föredrar automat när det gäller 7-serien, manuellväxlad lite svårare att få betalt för, men med rätt köpare så.

//Schnitzer
An
38
Ante.B
BMW 735- 89
Bilen finns i Galleriet under "Läsarnas bilar" Ante Bergsten Östersund. Bilden e tagen när jag nyss hade köpt den.

MY SIZE IS FULL SIZE
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag går tyvärr på lågvärderarnas linje, men, om bilen ser sober ut med prylarna (vilket jag har svårt att tänka mig, no offense, men ögonlock?) så är det naturligtvis en prishöjande faktor.

Du har inga bilder, skulle göra saken betydligt enklare för oss? :)

Fälgtyp och sänkningsgrad spelar ju in i ganska hög grad.
An
38
Ante.B
BMW 735- 89
Ska lägga upp lite bilder på hur den ser ut nu. Från alla vinlar och speciellt framifrån, så ni får se mina ÖGONLOCK!! He He.

MY SIZE IS FULL SIZE
An
38
Ante.B
BMW 735- 89
Vad tror ni om framtiden, kommer 7- serien att sjunka ännu mer, eller? Funderar på att ha kvar den ett tag till. Trivs så bra med den. Enda nackdelen är bränsleförbrukningen.

MY SIZE IS FULL SIZE
Är det du som bor på Nybovägen på Frösön? Eller åtminstone spenderar mycket tid där? Svårt att känna igen bilen på den lilla bilden, men jag gissar att det måste vara den bilen...

Mr Horsepower
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror att E32:an inte kommer att sjunka något, det är tillräckligt billiga. Men det kommer alltid att finnas lodisar som kommer att "ragga-tuna" dem och göra dem i dåligt skick så det kommer säkert att finnas några exemplar som kommer att kosta mindre än de fina. Många slitna finnas det ju redan nu som man har sett låga priser på.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ante: Den ser ju väldigt fin ut från sidan på den bilden som ligger i galleriet.

//Schnitzer
Jag tycker den ser jävligt fin ut på bilden.

Mvh Mathias
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tråkigt bara att folk vill nervärdera de fina exemplaren. En riktig BMW-entusiast strävar ju för att hålla uppe värdet.

//Schnitzer
Schnitzer,

detta är inget forum för att hålla värdet upp på bilar utan ett försök att ge korrekta värderingar på BMWbilar som jag förstått det. Själv tycker jag att det är för bedrövligt när okunniga får rådet att slå till på rena fantasipriser....överraskningen kommer då de själva ska sälja bilen....

/Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
35.000 är ju inget överpris för en -89 om den är riktigt fin!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
J.L,

jag pratar rent generellt om värdering....en del ger i mitt tycke extremt höga värderingar....kan visa sig MYCKET dyrt i längden för köparen.

/Simon
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Simon_en: Vem/vilka har gjort några extremt höga värderingar?
Jag har sagt max 40.000 kronor för den bilen och då ställs det höga krav, då utgår jag från att ALLT fungerar som det ska. Jag tycker inte att det är orimligt, inte om bilen är en av de finare. Jag har själv sålt en sån bil och jag vet vad köparna ställer för krav.

//Schnitzer
"Tråkigt bara att folk vill nervärdera de fina exemplaren. En riktig BMW-entusiast strävar ju för att hålla uppe värdet."

Trodde att du menade rent generellt därför kommenterade jag ditt inlägg då det upprör mig lika mycket med "övervärdering" som "undervärdering".

/Simon
Ja som jag ser det så har det funnits en anledning till att vissa exemplar värderats högre, den anledningen är att bilen befunnit sig i ett mycket bättre skick än övriga på marknaden (enligt säljaren själv vilket man förstås får undersöka om det stämmer), då är ett högre pris befogat, bra skick på bilen = mindre som behöver repareras och desto billigare blir det i driftskostnader för köparen.
Har bilen brister så skall ju priset ner helt klart, den som säger 40000 för en 735-89 med defekt klima, rost, avsaknad av dokumenation, bucklor, repor och allmänt sliten, vet ju inte vad han talar om, han lurar köparna och orsakar dem stora kostnader efter köpet. Så upplever jag dock INTE att fallet är nu, bilen är välutrustad med bla klima och skinn, har exklusiva hjul + diverse annan utrustning som lockar en yngre kategori, den är dessutom skött av en säljare som kallar sig pedant, då är inte 35-40 tusen en extremt hög värdering utan faktiskt mycket korrekt gjord utifrån skick och vad som finns på marknaden.
Men det här förutsätter att bilen är så fin som säljaren påstår och att denne har en "frisk" uppfattning om vad mycket fint skick är för något.
Det måste bli en tydligare skillnad mellan fin och ful på det här värderingsforumet, annars är det ingen mening med att ha ett sånt forum, inte för äldre bilar i alla fall, den som vill ha något värderat måste också beskriva den saken utförligare än vad som görs för närvarande.
Ex. 535-88 , 20000 mil , hyfsat skick, vad ska man ge?
Det säger ingenting för mig, bara att priset hamnar någonstans mellan 20-45k vilket inte kan tjänstgöra som någon bra vägledning för den intressenten!
Jag tycker man ska undvika att skriva pris innan man vet vilket slags skick bilen är i, annars blir det bara dispyter mellan fint skick och fulskick värderare resp. låg/hög värderare.

Är den 735:an inte i så fint skick som man kan tro, tex defekt klima, oljud från motor och någon rostfläck/repor så är den inte värd mer än 20000:- , köparen måste lackera om och reparera bilen för tiotusentals kronor. Men vi får väl tro att den är fin i alla fall, ser ju bra ut på bild, om så är fallet så tror jag på J.L:s och Schnitzers värderingar.

//Sniffer
An
38
Ante.B
BMW 735- 89
Har lagt upp en bild på mitt projekt, 323 TIC Gulful racing. Bara för skojs skull. Ta en titt men lova att inte svimma av den fin fina lacken och den oerhört raciga looken.

MY SIZE IS FULL SIZE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.