|
|
|
|---|---|
Compact Killer |
jag vill veta hur mycket effekt man få ut av en 316i och en 318is för tråtsallt så är den gamla m3:an en fyra också Tack på förhand! För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen |
Bumse_Jerka |
Jag som tidigare nämnt med turbo i kärran ca 190 hässtar, så det går att kåmma en bra bit åm man vill!!! --=(316 190+)=-- |
ant |
du har rätt i att det satt en rak fyra i e30 m3. men igentligen är det inte så mycket mer än just cylinderantalet som är desamma på motorerna. 318is med m42 har 16 ventiler, de andra 8 ventiler. för att få ut någon anmärkningsvärd effekt ur din motor bör du nog turbokonvertera den. för mer info om detta så rekommenderar jag dig att läsa mer här på forumet, sök gamla inlääg. det finns hur mycket som helst att läsa om detta. men turbokonverteringar kostar pengar och kräver väldigt mycket kunskap. visst kan man köpa en färdigbyggd motor men den kommer med största sannolikhet inte hålla för evigt. det bästa för dig, om du vill ha mer effekt, är nog att köpa en annan bil med större motor. typ 325/328. compacten fanns väl med 323 motor? då fdår du dessutom en bil som är laglig och går att besikta utan problem. ========== Länk |
|
"visst kan man köpa en färdigbyggd motor men den kommer med största sannolikhet inte hålla för evigt." Asså, vilka motorer håller för evigt då? Jag skulle vilja säga att en renoverad och konverterad 325'a med ca: 300hk håller väldigt länge, då menar jag inget pundarbygge för 2k. //Ticco www.ticco.com |
|
ant |
nej du har helt rätt ticco. men det jag var inne på var att när det väl rasar så bör man ha kunskap och veta vad som pajat och kanske även kunna skruva lite själv. det blir lätt väldigt dyrt annars. det var så jag menade. det var lite klumpigt skrivet det kan jag hålla med om. ========== Länk |
|
Lite fel har du igen ;) Ibland blir det billigare å köpa färdigt än att renovera själv, tyvärr. //Ticco www.ticco.com |
|
ant |
ja du har rätt igen.. ;) men samtidigt så kan man väga in vad kunskapen är värd. den kunskap man får av att bygga ihop en egen-trimmad motor. fast det är klart. kunskapen som behövs när något är sönder är ju guld värd i vilket fall. hur som helst så kan vi väl konstatera att det kostar tid och möjligen en liten hög med pengar för att få mer effekt. ========== Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.