|
|
|
|---|---|
|
Sitter det EN eller FLERA lampor till fläkt/värme-reglaget på en E34 från 95 (525tds). Hoppas på EN för de slocknade rätt som det var ;) | |
|
Det sitter en lampa mitt i värmereglagen på min 525 -92. En vanlig 1.2 w med hållare och bajonettfattning. Men det var ganska mycket att skruva isär för att byta den. |
|
| hmm, okej, exakt HUR mycket var det att skruva isär, det går inte att komma åt den genom att slita bort fläktjusteringsknappen eller bara genom att ta bort stereon? | |
grrR600 |
Mycket... Iaf om man ska göra som jag, vilket jag förmodar är enda sättet? 1. Bort med stereon 2. Ut med den lilla "knappsatsen" (bara att trycka inifrån). 3. Koppla loss kontakten till "knappsatsen". 4. När den är borta kommer du, på ACns insida till vänster, åt ett litet "clips" eller vad man ska säga.. Det trycker du mot ratten. 5. När ACn släpper i vänsterkant kan du "lirka" Hela AC-panelen åt vänster och utåt tills den släpper på höger sida också. 6. Nu börjar det luriga.. 7. Koppla loss alla sladdar (Mycket pilligt eftersom det e trångt, mörkt och faktiskt svårt). 8. Ta med dig din AC till köksbordet där du i lugn och ro sätter dig och skruvar isär den. 9. Lampan sitter i ACns framkant, precis bakom reglagen och när du nått dit är det bara att byta den. 10. Sätt tillbaka den igen... 11. Inse att det inte var värt de 2 timmar (minst) som det tog att fixa. Ps. Jag är värdelös på att skruva med sådant. Men enklare saker har jag gjort... Mvh |
grrR600 |
Min beskrivning kanske inte var den bästa... Länk Mvh |
| heh, har iofs ingen AC så det kanske blir lättare, men ändå, hur f-n kan man konstruera en sak så? Är ju som att få krypa genom bagageluckan för att byta en framlampa. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.